От левицата поискаха оставката на инж. Лазар Лазаров

Оставка на шефа на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров поискаха от БСП. Левицата обвини директора на АПИ, че покровителства една конкретна фирма при възлагането на обществените поръчки за пътно строителство.

По темата

Компанията е „Агромах" и според проверката на социалистите печелела 87 от 100 проекта. А само от 2014 г. насам получила близо 300 млн. лева от държавата за строителство на пътища.

БСП изпрати сигнал и до главния прокурор.

Твърденията на депутатите от БСП за злоупотреби при изграждането и ремонта на пътната инфраструктура категорично не отговарят на истината, а поднесената по този начин информация е изключително манипулативна”. Това заяви пред журналисти в Казахстан инж. Лазаров.

Той подчерта, че договорът за строителство на Лот 3.1 на АМ „Струма“ на стойност 186 млн. лева не е сключван от АПИ, а от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която бе закрита с решение на Народното събрание през май.

Следващите договори, които се визират – за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа, са стандартни и за всички 28 области в страната. Договорите нямат цена, защото при обявяване на обществените поръчки са формирани единични цени за отделните видове работа. Това е така, защото когато се обявяват не може да се предвиди какви по обем дейности ще се наложи да бъдат извършвани през срока на договора – колко дълга ще е зимата и какво ще се чисти, аварийни ситуации, като свлачища, наводнения и др, обясни още шефът на АПИ.

От всички области в страната „Агромах“ има договор за пътно поддържане в Благоевград, а „Пътища Пловдив“ – в града под тепетата, обясняват още от агенцията.

Категорично е лъжа твърдението, че „Агромах“ единствено има договори в Югозападна България, защото в областите Перник и Кюстендил работят други фирми“, отбелязва още инж. Лазаров и подчерта, че фирмата има контракт в две от 28 области.

За съжаление геоложките особености по трасетата на редица от новите участъци, които изградихме, не винаги могат да бъдат предвидени и това може да наложи необходимостта от ремонти. Самите проектанти при изготвяне на проекта за АМ „Марица” не са засегнали темата и оттам по всички проекти имаме допълнителни договори за подобряване на геоложките условия - преовлажняване на почвите, свлачища и др.”, обясни инж. Лазаров.