Машинистите са длъжни да информират пътниците за случващото се

Инцидентът в столичното метро, станал във вечерния час пик в понеделник, предизвика недоволство заради липсата на информация по време на аварията.

По темата

Това наложи и някои промени в инструкциите за работа в подобни ситуации. Целта е пътниците да бъдат информирани по-бързо при инцидент в подземната железница.

Причината за забавянето снощи е, че първоначалните данни били за авария в мотрисата. Впоследствие повредата във влакчето повредила и контактната мрежа. А за отстраняването й било необходимо повече време, защото трябвало да се изключи електричеството в тунелите. 

Експерт от столичния „Метрополитен” коментира пред камерата на NOVA, че машинистът е трябвало да предупреди пътниците за случващото се.

И още – дежурните ръководители трябва на всеки две минути да правят съобщения, да насочват пътниците откъде да напуснат станцията и откъде да хванат алтернативен градски транспорт, ако е осигурен такъв. Всичко това е разписано в протоколите за реакция при авария в метрото.

Всеки сигнал за някакъв инцидент в подземната железница минава през главния диспечерски център, където имат и връзка с полицията.

В реално време диспечерите виждат на камерите какво се случва и контактуват с машинистите.

При авария или инцидент, те трябва първо да информират диспечерите. Веднага след това ще трябва да уведомят и пътуващите в метрото. 

Все още се чакат резултатите от доклада за вчерашния инцидент, за да стане ясно спазени ли са правилата и имало ли е виновен.