Разделението стана още по-голямо след общественото обсъждане

Църквата влезе в остър спор с правителството за Истанбулската конвенция.

След днешното обществено обсъждане по темата разделението е още по-голямо. Аргументите „за” и „против” прозвучаха и на улицата, на два успоредни протеста.

А църквата излезе и с извънредно решение: започва активна борба с текстовете в Истанбулската конвенция.

„ЕЛЕНА, НИНА, ГЮЛШЕН”. С тези и още 20 имена, прожектирани върху сградата на парламента, започна още в понеделник протестът в  подкрепа на Истанбулската конвенция.

Отец Дионисий: Да се забрани на премиера и министрите да влизат в църква

„Тези имена са живи, млади хора, които са загубили своя живот заради насилие, основано на техния пол”, обясни Юлия Андонова, фондация П.У.Л.С.

В текста на конвенцията едни виждат надежда, а други - разврат.

И обществото се раздели на две по темата що е то социален пол.

„Сътвори Бог човека, мъж и жена, по свои образ и подобие. Наш дълг е да припомним на народа- горко на ония, които доброто наричат зло, тъмнината- светлина, горчивото за сладко”, заяви старозагорският митрополит Киприан.

Светият синод против Истанбулската конвенция

„Никой да не може да бъде насилван заради половата си принадлежност. Понятието пол категорично не е предназначено да замести мъж и жена”, обясни Цецка Цачева.

В подкрепа на Светия синод се обяви и католическата църка у нас. А православните свещеници стигнаха още по-далеч. От утре във всяка църква ще се проси Божията помощ.

„Призовавам Народното събрание да не ратифицира Истанбулската конвенция, призоваваме българите да съхраняват вярата”, заяви митрополит Киприан.

Правителството предложи текстовете да се приемат с тълкувателна декларация, за да се изясни всеки спорен момент.

„Резервите се отнасят за несъответствието с българския закон”, обясни Цачева.

Демонстрации "за" и "против" Истанбулската конвенция

Църквата обаче не е съгласна.

Към противниците, но с далеч по-крайна позиция, се присъедини и архиманрид Дионисий.

„Що се отнася до народното представителство, тези, които си позволят да гласуват подобно нещо, би следвало веднага да бъдат отлъчени от църквата”, заяви архимандрит Дионисий.

„Позицията на църквата е много притеснителна в тази ситуация, защото ако църквата казва да се анатемосат тези, които са срещу текста, това означава да се анатемосат тези, които са срещу насилието. Това звучи абсурдно”, заяви адвокат Йорданка Бекирска.

Експертите в областта на правото са категорични , че понятието социална роля и пол съществува и сега в българските закони.

Близо 3000 ограничителни заповеди за насилници - издадени през 2017г.

„Няма по-висок стандарт, който да бъде приет от България”, допълни Бекирска.

„ РПУ-тата се чудят къде да скрият пребитите жени. Най- накрая ще загърбим лицемерието и ще признаем, че в България има мъже, които бият и убиват жените си”, коментира омбудсманът Мая Манолова.

Дебатите в парламента предстоят.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.