Коментират бившият шеф на столичния КАТ Богдан Милчев и бившият директор на НСО ген. Димитър Владимиров

„Когато настъпват такива тежки пътнотранспортни произшествия, налице е човешка грешка. За себе си съм убеден, че тук има повече от една човешка грешка”. Това заяви в предаването „Здравей, България” бившият шеф на столичния КАТ и настоящ председател на Института за пътна безопасност Богдан Милчев. Той коментира катастрофата с кортежа на председателя на НС Цвета Караянчева.

Цвета Караянчева влиза за операция

Ескортът с автомобили на НСО, с който е пътувала Караянчева, беше ударен от друга кола. Инцидентът стана в неделя преди обяд на пътя между Шумен и Силистра. Караянчева е със счупена раменна става и беше транспортирана по спешност в правителствена болница с хеликоптер. Председателят на НС е била оперирана, но днес от болницата трябва да съобщят какво е състоянието й. Очаква се тя да се възстанови до месец.

„Задавам си въпроса, дали служителите от НСО, когато тръгват на път, дали им е разписано задължението охраняваното лице да бъде обезопасено с колан. Това е ключов въпрос. Била ли е с колан и ако е била с колан, щеше ли да има такова нараняване”, попита Милчев.

Цвета Караянчева е претърпяла пътен инцидент (ВИДЕО+СНИМКИ)

Той коментира и маркировката на пътя, където е станала катастрофата.

„Има маркировка, която маркира „остров”. Той е повече от 8 кв./м – тоест доста голям „остров”. Идва въпросът дали, ако има знак за ограничение на скоростта, дали той се спазва. Не се спазва, защото организаторът на движението създава предпоставки да не се спазва, изграждайки този тип „острови””, заяви Милчев. Според него такъв тип „остров” трябва да е повдигнат, озеленен, със знаци.

„Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. А това е било необходимо. Често лицата, които пътуват, се возят на задната седалка зад охраната. За НСО се знае, че трябва да са без колани, защото трябва да реагират. Но за първи път се случва катастрофа, в която да пострада охраняваното лице”, заяви ген. Димитър Владимиров, бивш директор на НСО. „Шофьорът е един от най-добрите в НСО, назначен е още през 2003 г.”, заяви ген. Владимиров.

„Министър-председателят не може да си позволява да кара колата сам и да се обръща и да гледа камерите дали го снимат”, коментира ген. Владимиров.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.