Теорията среща практиката в центрове с високи технологии

Как се управлява робот и как престъпници използват изкуствения интелект за фалшификация? Отговор на тези въпроси дават преподавателите в 93-о СУ „Александър Теодоров – Балан“, които използват високи технологии в така наречения STEM център - Проект по програма на МОН за изграждане на училищна STEM среда.

Все повече училища у нас въвеждат STEM центрове

В учебното заведение в столицата има нов ученик, който владее бойни изкуства. Всъщност това е един от роботите, с които учениците в STEM центъра се учат да контролират изкуствен интелект. С роботизирани ръце пък работят третокласниците в час по компютърно моделиране. Имат лазер за гравиране, 3D принтер и робот. 

„На роботизираната ръка е инсталирана писалка - маркер, която може да пише и рисува това, което се зададе в програмата”, обясни учителят по компютърно моделиране Наско Христов.

Роботът е сред най-ценните придобивки за учениците, които учат криминалистика.

„Това е най-модерният метод за изготвяне и подписване на неистински документи. За нашите ученици това ще бъде изключително ценно, тъй като те ще видят на практика бъдещето, за съжаление, на документните престъпления”, посочи експертът по криминалистика и учител в 93-о СУ Иван Савов.

СТЕМ обучение или теория на практика: Новият модел в българските училища

В училището има и два микроскопа, с които могат да изследват веществени доказателства като куршуми и гилзи.

„Това им помага да развият дигиталните си възможности, да повишат своята компетентност от ранна възраст, което е изключително важно в днешно време”, добави Христов.