Основната причина е претоварване

Всеки трети пилот на европейски авиокомпании поне веднъж е заспивал по време на полет, без знанието на втория пилот. Основната причина е претоварване, посочват от асоциацията "Кокпит", провела проучване сред 6 000 професионални пилоти.

80 на сто от запитаните признали, че заради умора са допускали грешки на работното си място, за щастие без сериозни последици.

Според експерти зад тревожните данни стои "дългият работен ден на пилотите".

Мнението на специалисти е, че оптималното количество часове, което пилотите могат да стоят зад щурвала без риск за безопасността, е 12 часа. А според предписанията на Европейската агенция по авиационна безопасност, те могат да летят до 14 часа на ден. Обект на критики са и условията за работа на пилотите при нощните полети - въпреки съветите на лекарите, които казват, че да стоиш зад щурвала над 10 часа през нощта е абсолютно забранено, правилниците допускат 11-часови нощни смени, от което се възползват авиокомпаниите.