Нова телевизия дарява 200 000 лв. на фондация Reach for Change за подобряване живота на децата

След края на най-емоционалния и вълнуващ сезон на „Стани богат”, в продължение на три месеца, участниците в шоуто събраха 187 500 лв. в подкрепа на инициативата на фондация Reach for Change – Промяната. Нова телевизия добавя към събраните средства още 13 000 лв. и по този начин дарява общата сума от 200 000 лв. за развитие на социалното предприемачество у нас и в международен план с единствената цел – подобряване живота на децата и защита на техните права. 

Инициативата Промяната в България е част от търсенето на ПРОМЯНАТА по целия свят и се осъществява в международно сътрудничество между Modern Times Group (MTG, Собственик на Нова Броудкастинг Груп) и Reach for Change. Чрез нея фондацията цели да подобри живота на децата, като открива и подпомага мотивирани социални предприемачи, да осъществят своите идеи на практика.

От 31 май сайтът на инициативата – www.novatv.bg/gamechangers е активен за кандидатстване за участие в ПРОМЯНАТА в България. Хората, които Reach for Change търси са посветили или искат да посветят силите и уменията си в създаването на един по-добър свят за децата. Те са предприемчиви, притежават дръзки и иновативни идеи, както и смела и ясна визия за тяхната реализация.

„Искаме да променим макар и малко живота на децата. Но тези пари няма да отидат директно при тях, а са предназначени за социални предприемачи, които имат идеи и желание да помогнат на децата, като ги учат на нещо”, обясни Силва Зурлева, член на борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп. 

„Винаги парите са еднакви за всички, даваме им не само пари, но и съвети, и консултации. Целта е да се създаде една устойчива организация, която ще продължи да работи сама. Но проектът има срок. Искаме победителите да знаят от самото начало, че ще дойде момент, в който вече няма да ги подкрепяме, идеята трябва да е устойчива”, заяви Мекти Ализаде,  регионален мениджър на международната фондация Reach for Change.

„Ние подпомагаме началото. Целта на проекта е да може след това да се самофинансира”, поясни Силва Зурлева. 

Конкурсът Промяната ще премине през няколко етапа. Първият от тях е свързан с подаването на кандидатури за участие и е с краен срок 26 август, 2014 г. След първоначално разглеждане на заявките, в което ще се включат и експерти и доброволци, служители на Нова, ще бъдат селектирани пет проекта с най-голям потенциал за положително въздействие върху живота на децата. В периода октомври-ноември 2014 г. всеки ще има възможност да се включи в определянето на победителя в инициативата, като гласува на сайта на конкурса www.novatv.bg/gamechangers.

Големият победител в Промяната ще си спечели място в т.н. Инкубатор на фондация Reach for Change, който включва финансова подкрепа, професионални съвети и насоки, както и нужното медийно отразяване и обществено внимание, за да развие и реализира плановете си. Останалите четирима финалисти ще бъдат включени в програмата за подкрепа на социални предприемачи на Reach for Change, известна като ЛАБ.

За Reach for Change: Организацията е създадена през 2010 г. в Швеция и дейността й расте с всяка изминала година. Вече има представителства в 16 държави от Европа, Азия и Африка, сред които Швеция, Русия, Гана, Сенегал, Руанда. През 2013 г. Reach for Change е помогнала на над 1 млн. деца от цял свят да повярват в себе си и да придобият силата, куража и смелостта да изградят собствения си живот.