135 души от над 30 населени места у нас вече са подали заявленията си за социални предприемачи

Социалната инициатива Промяната, на международната фондация Reach for Change и в партньорство с Нова телевизия, стартира в България на 31 май с края на сезона на „Стани богат”. След благотворителното издание на шоуто Нова телевизия дари на фондацията общата сума от 200 000 лв. за развитие на социалното предприемачество у нас и в международен план с една основна цел – подобряване живота на децата и защита на техните права. 

Само за един месец в системата за участие в конкурса на инициативата има регистрирани 135 души от над 30 населени места в България.

„Срокът за кандидатстване е 26 август, но ние препоръчваме на кандидатите да не изчакват последния момент. Първата стъпка е да създадат своя личен профил в системата на www.novatv.bg/gamechangers. След това ще имат времето до 26 август, за да попълнят информацията за идеята си”, обяснява регионалният мениджър на фондация Reach for Change за България Юрий Вълковски. И добавя: „Най-важният стимул за кандидатстване е, че спечелилите ще получат реална възможност да осъществят своите идеи. И не става дума само за финансова подкрепа – още по-важни са възможностите да ги обсъдят и доразвият с опитни бизнес мениджъри, които ще бъдат техни ментори и съветници”.

Кои са хората, които търси „Промяната” в България? В интервю за Vesti.bg Ани Салич, посланик на инициативата в България, казва, че това са новите български възрожденци. „Нормално образовани, практически подготвени, бизнес ориентирани, амбицирани да победят и да променят живота - своя и на другите. Хора, които знаят какво искат и са готови да го постигнат. Новите социални предприемачи на България, които ще изкарват прехраната не само на себе си и на децата си, но и на всички, които повярват в идеите им и ги следват по пътя им”, казва Ани Салич.

Благотворителната инициатива в България е част от търсенето на ПРОМЯНАТА по целия свят и се осъществява в международно сътрудничество между Modern Times Group (MTG, Собственик на Нова Броудкастинг Груп) и Reach for Change. Чрез нея фондацията цели да подобри живота на децата, като открива и подпомага мотивирани социални предприемачи да осъществят своите идеи на практика.
  
Конкурсът Промяната преминaва през няколко етапа. Първият от тях е свързан с подаването на кандидатури за участие и е с краен срок 26 август 2014 г. След първоначално разглеждане на заявките, в което ще се включат експерти и доброволци, служители на Нова, ще бъдат селектирани пет проекта с най-голям потенциал за положително въздействие върху живота на децата. В периода октомври - ноември 2014 г. всеки ще има възможност да се включи в определянето на победителя в инициативата, като гласува на сайта на конкурса www.novatv.bg/gamechangers.

Големият победител в Промяната ще си спечели място в т.нар. Инкубатор на фондация Reach for Change, който включва финансова подкрепа, професионални съвети и насоки, както и нужното медийно отразяване и обществено внимание, за да развие и реализира плановете си. Останалите четирима финалисти ще бъдат включени в програмата за подкрепа на социални предприемачи на Reach for Change, известна като ЛАБ.

Организацията Reach for Change е създадена през 2010 г. в Швеция и дейността й расте с всяка изминала година. Вече има представителства в 16 държави от Европа, Азия и Африка, сред които Швеция, Русия, Гана, Сенегал, Руанда. През 2013 г. Reach for Change е помогнала на над 1 млн. деца от цял свят да повярват в себе си и да придобият силата, куража и смелостта да изградят собствения си живот.