От 4 април до 20 май конкурсът е отворен за социалните идеи, които могат да подобрят живота на децата в България

Най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп ПРОМЯНАТА, в партньорство с новосъздадената фондация „Промяната”, за трета поредна година търси хората с най-вдъхновяващите социални идеи и амбицията да подобрят живота на децата в България. Социалните предприемачи, които имат иновативно решение и притежават предприемачески дух и силна мотивация да постигнат ПРОМЯНАТА в живота на възможно най-много деца, могат да кандидатстват в конкурса от 4 април до 20 май 2016 на сайта на ПРОМЯНАТА. През 2016 г. нови трима социални предприемачи ще получат първоначално финансиране, бизнес обучения, менторство, медийна подкрепа и ще имат възможност да станат част от широка мрежа от социални предприемачи в България и чужбина.

„Нашата програма помага на отдадени социални лидери да развият и разраснат своята дейност. Нещо повече, ПРОМЯНАТА доказа, че социалните инициативи могат да бъдат устойчиви и ефективни, ако бъдат подкрепени навреме и по правилния начин. Ние, съвместно с Нова телевизия, ще продължим да го правим”, коментира Юрий Вълковски, изпълнителен директор на фондация „Промяната”. 

„В стремежа си да сме иновативни и с всяка следваща година да се доближаваме до нуждите на социалните предприемачи – през 2016 г. ще заложим на още по-фокусирана подкрепа. За да бъде по-ефективна ПРОМЯНАТА, решихме да подкрепим трима вместо петима финалисти, които ще получат по-голяма финансова подкрепа и индивидуално съдействие”. Така посланикът на социалната инициатива ПРОМЯНАТА Ани Салич представи новостите в конкурса през тази година на специално събитие пред медии, партньори и експерти от неправителствения сектор и от предприемаческата общност в България. 

През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на ПРОМЯНАТА, благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат на децата в България, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро. Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” ще продължат да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи в ПРОМЯНАТА и през 2016 г., които са си поставили за цел в рамките на тази година да подобрят живота на повече от 1000 деца в България. 

За по-малко от две години след старта си през 2014 г. ПРОМЯНАТА показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас. В допълнение към останалите отличия в началото на 2016 г. ПРОМЯНАТА спечели престижната награда „Инвеститор в обществото” на Българския форум на бизнес лидерите, а всеки от социалните предприемачи в програмата получи обществено признание и множество допълнителни възможности за развитие.

Фондация „Промяната” е създадена през януари 2016. Тя е част от мрежата на Reach for Change.