Екипът на Новините на NOVA ще поддържа специална онлайн секция за проверка на произхода на новините

Произходът на новините и определянето им като достоверни или недостоверни ще е в центъра на нова секция в сайта Nova.bg, която дългосрочно ще се поддържа от екипа на Новините на NOVA. Планираният старт на проекта през април съвпада с разрастването на обществената дискусия по темата у нас и по света. Онлайн платформата не просто ще маркира проблема, а ще предлага надеждно решение за него.

Процесът ще е максимално улеснен за крайния потребител – чрез изпращане на линк на новината в системата, тя ще достига до дежурния редактор на Новините на NOVA. След като екипът свери достоверността й, ще я публикува със съответния статус на сайта www.nova.bg. Новините, които потребителите ще могат да проверяват чрез новата платформа, трябва да са актуални, и да са от обществено и социално значение. Така наречените “жълти новини” ще бъдат елиминирани на първо ниво. Подобен инструмент, в който е ангажиран екипът от опитните професионалисти на Новините на NOVA, предполага по-качествен анализ от всеки друг алгоритъм за механична проверка за достоверност на новините.

Работата по създаването на секцията започна още в началото на януари тази година, а основната мотивация на Новините на NOVA е поддържането на чиста информационна среда в България. Доверието в опита на екипа е в основата на настоящия проект, а практическата му цел е да предложи на потребителите реален инструмент за отговорно проследяване на достоверните новини.

“Вярвам, че проектът стартира точно навреме, за да предложи професионална помощ, от която всички имаме нужда“, коментира Дарина Сарелска, директор “Новини и актуални предавания” в Нова Броудкастинг Груп. “Една от най-големите вреди, които недостоверните новини причиняват, е да служат за база, върху която хората взимат решенията си. Новините са най-важният акцент в програмата ни и оттук произлиза и най-голямата ни отговорност - да разработим успешна платформа за проверка на достоверността им, което да е полезно най-вече на потребителите.“