За първи път в България NOVA използва нов и атрактивен начин за представяне на резултатите на живо пред парламента

Активното население в страната отново избра NOVA в изборния ден. Най-актуалните резултати и най-ерудираните експерти и политически анализатори бяха част от ефира на NOVA, а репортажите и интервютата в неделните предавания бяха предпочетени от зрителите в деня на вота. 

И тази година NOVA бе единствената частна национална телевизия, която работи с двете най-авторитетни социологически агенции Алфа Рисърч и Галъп. През целия ден един от най-опитните журналисти в България – Николай Дойнов, отразяваше развоя на събитията в специално създадения електорален център, а репортерите на Новините на NOVA проследиха развоя на изборите и настроенията на българите в страната и чужбина. Още в 20.00 ч. NOVA първа предложи най-точните прогнозни резултати на своите зрители, оцветявайки сградата на парламента в цветовете на партиите-победители.

От самото начало на изборния ден "Събуди се и гласувай" бе най-гледаното телевизионно предаване, което даде преднина от 21% сред активното население (18-49 г.) не само пред втората по гледаемост телевизия – bTV, но и пред БНТ1. С напредването на деня NOVA и в частност информационното предаване "Комбина", с водещи Лора Крумова и Милен Цветков, също затвърди лидерството на медията, като бе предпочетено от 70% повече от активното население (18-49 г.) в сравнение с втората по гледаемост телевизия bTV  по същото време. 


 
Телевизионният тандем с най-дългогодишен опит в отразяване на избори – Ани Цолова и Виктор Николаев, отново успя да спечели доверието на  зрителите и да ги пренесе в изнесеното мултимедийно изборно студио на NOVA "Новите 240: Избори след изборите". С анализ и коментар на изборната ситуация в страната в реално време емблематичната двойка категорично привлече интереса на аудиторията на възраст 18-49 г., а с помощта на атрактивни визуални решения и специализиран софтуер, информираше за точните мандати на всяка една от класиралите се в парламента партии и възможните коалиционни комбинации.

От началото на 2017 г. аудиторният дял на "Здравей, България" расте, с което се увеличава и разликата пред втората по гледаемост телевизия – bTV. През януари преднината сред активното население в България на възраст 18-49 г. е 27%, а през февруари и март над една трета от зрителите от същата целева група избират сутрешния блок на NOVA пред този на bTV и през последния месец и в седмицата на лидерите допринасят за над 40% по-голям дял.

Най-голямата медийна компания в България Нова Броудкастинг Груп даде възможност на българите в страната и чужбина да проследят избора за 44-ти парламент в реално време чрез всичките си платформи – едни от най-посещаваните новинарски сайтове в България Nova.bg, Vesti.bg и Dariknews.bg, както и в ефира на радио NOVA NEWS. Парламентарните избори бяха най-актуалната и дискутирана тема и в официалните страници на NOVA и Новините на NOVA в социалните мрежи в  изборния ден.