Той е за болнични аниматори

Посолството на Великобритания в България подкрепи два от проектите, част от корпоративната социална отговорност на фармацевтичната компания „ГлаксоСмитКлайн“ (GSK) България - „Приказки без край“ и „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“. Напредъкът по тях бе представен вчера официално в присъствието на британския посланик Нейно превъзходителство Ема Хопкинс.

За развитието на Националната инициатива за подобряване на болничния престой на децата „Приказки без край“ разказа председателят на Българската педиатрична асоциация проф. Владимир Пилософ. Началото на аниматорската програма е поставено през месец ноември 2012 г. като част от програмата за социална отговорност на GSK България и „Panadol Baby“ и с подкрепата на педиатричната асоциация. За 5 години „Приказки без край“ покри детските клиники на 14 болници в София, Пловдив, Варна, Плевен и Русе. До този момент аниматорите реализираха над 3000 посещения и достигнаха до повече от 11 600 деца. Целта на „Приказки без край“ е хоспитализираните деца да се възстановят по-бързо в стресиращата болнична среда чрез четене, музика, театър и празненства. Едновременно с това инициативата позволява да се засили емоционалната връзка между децата, родителите и лекарите.

За втория проект „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ разказа проф. Ивайло Търнев, началник на неврологичната клиника в УМБАЛ „Александровска”. Той припомни, че GSK подкрепя проекта на Националната мрежа на здравните медиатори през 2010 г. За 7 години броят на обучените и практикуващи здравни медиатори се увеличават от 105 на 215. Общините,  които се присъединяват към инициативата стават 113 от 53. През 2010 г. „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ се реализира само в България, а към днешна дата тя е мултиплицирана в още 4 европейски държави – Унгария, Сърбия, Румъния и Словакия. Проектът „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ подобрява достъпа до медицински грижи на хора от ромските общности. Здравните медиатори се явяват свързващо звено между общопрактикуващите лекари, регионалните здравни инспекции, общините и хората от труднодостъпните райони. Чрез проектът се постига подобряване на здравната култура и хигиенните навици на децата и техните родители.

„Тези два проекта са насочени към подобряване на общото здравно състояние в страната, а напредъка, който бележат е изключителен“, каза генералният директор на GSK България Николаос Ксидиас.

Сали Стори, вицепрезидент на GSK и директор на клъстера за Югоизточна Европа, разказа за опита на компанията на глобално ниво. Като научно ориентирана компания, само през 2016 г. GSK е инвестирала 3.6 млрд. лири за научноизследователска и развойна дейност. Изследванията й са фокусирани в областта на респиратория, ХИВ и инфекциозни заболявания, имуновъзпаления, онкология и редки болести.

“Днес все още има милиони хора без достъп до основни здравни грижи, хиляди заболявания без адекватно лечение и милиони хора, които страдат от хронични заболявания. В GSK искаме да променим това. Искаме да помогнем на хората да правят повече, да се чувстват по-добре, да живеят по-дълго”, каза Сали Стори.

Компанията е част и от иновативно глобално партньорство с организацията Save the Children, насочено към постигне на трайна промяна за най-уязвимите деца в света и спасяването на живота на 1 млн. деца.

*Платена публикация