Победителите се излъчват от независим, национално представителен потребителски вот

Вчера на впечатляваща церемония, за втори пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България, проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респондента, следвайки уникалната методология на програмата.

Във второто издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител, в резултат на независимия потребителски вот.

На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие "Продукт на годината 2018" за България, в присъствието на мениджъри на водещи компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.

"Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите“, сподели Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България. "Международната програмата за иновации в потребителския сектор все още прави първите си крачки в България, но само за една година разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително, според независмото национално представително проучване на Nieslen Bulgaria".

Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината" се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

Нетинфо е медиен партньор на събитието.