Астрономите наблюдавали конкретен обект 1110 дни

Международна група астрономи намери доказателство за съществуването на девета планета в Слънчевата система, съобщи Лента, цитирана от БТА.

Астрономи откриха астероид с диаметър 300 км

Те открили транснептуновия обект 2015 BP519. Той е на разстояние 55 астрономически единици от Слънцето (една астрономически единица е равна на разстоянието от Земята до Слънцето).
Транснептуновият обект 2015 BP519 е открит с помощта на телескопа "Виктория Бранко" в Чили в рамките на проекта "Дарк енерджи сървей". Свръхчувствителната камера, с която е снабден апаратът, се използва за търсене на тъмни обекти, разположени извън Млечния път, но също така и за небесни тела в Слънчевата система, които се намират отвъд орбитата на Нептун.
Наблюденията върху 2015 BP519, продължили 1110 дни, са позволили да се определят характеристиките на неговата орбита. Максималната му отдалеченост от Слънцето е 450 астрономически единици, а минималната - 36, ексцентритетът на орбитата му е 0,92, а наклонът - 54 градуса.

НАСА ще съсредоточи усилията си към изследване на близкия Космос

Според изчисленията, ако 2015 BP519 се е образувал в Слънчевата система, орбитата му не може да се обясни с влиянието на известните големи планети. Резултатите от компютърна симулация са показали, че наблюдаваното накланяне и голямата полуос са могли да се формират и запазят за дълго време само под въздействието на все още неоткрита девета планета.
Транснептуновите обекти са небесни тела, които напълно или почти напълно се намират отвъд орбитата на Нептун. Орбитите на някои от тях могат да бъдат удължени, в резултат на което те се оказват по-близо до Слънцето от осмата планета. Някои транснептунови обекти, като например Плутон, имат напълно сферична форма, затова астрономите ги отнасят към планетите-джуджета.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.