Изследвани са кръвни проби от 24-ма души на възраст между 44 и 62 години

Учени от университета на Колорадо в Боулдър откриха механизъм, който обяснява как недоспиването увеличава риска от смърт вследствие на инсулт и сърдечен пристъп, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.

Били изследвани кръвни проби от 24-ма души на възраст между 44 и 62 години. Около половината от доброволците спели между 7 и 8,5 часа нощем, а останалите - между 5 и 6,8 часа.

Учените изследвали експресията на 9 различни микроРНК - късоверижни молекули РНК, регулиращи активността на гени, които са свързани с възпалителни процеси, имунната реакция и здравето на кръвоносните съдове.

Учени откриха най-древните сложни организми на Земята

Оказало се, че хората, които спят по-малко от 7 часа в денонощието, са с ниско ниво на три молекули регулатори, свързани с микроРНК. Въпросните съединения miR-125a, miR-126 и miR-146a са с ключова роля за намаляване на възпаленията и за поддържане нормалното функциониране на кръвоносната система.

Било установено, че недостатъчният сън възпрепятства функционирането на клетките, които покриват вътрешните стени на артериите. Това оказва своето въздействие върху нормалното свиване и разширяване на артериите.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.