Изпълнителният директор на фондация Reach for Change България пред в. Всичко за семейството

За шеста поредна година социалната инициатива ПРОМЯНАТА на Нова Броудкастинг Груп търси мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. Моторът на тази инициатива е фондация Reach for Change, a неин изпълнителен директор за България е Юрий Вълковски. 

С над 20-годишен опит в неправителствения сектор в България и Европа той работи за изграждането на независими социални и културни организации и се бори за прозрачност и ефективност на правителствените политики. Член е експертната група за социална икономика и социално предприемачество към Европейската комисия. През 2014 г. е обявен за един от 40-те млади европейски лидери под 40 години. Тогава става и изпълнителен директор на Reach for Change за България.

Започна онлайн гласуването в шестото издание на ПРОМЯНАТА

"За тези 6 години не спирам да се впечатлявам от социалните предприемачи. На първо място от енергията им въпреки хилядите трудности. Впечатлен съм, че хората, които искат да променят България към по-добро и да направят нещо позитивно за децата и младежите, не намаляват. Всяка година получаваме стотици предложения. Вярвам, че с помощта на инициативи като нашата България ще стане по-добро място за нашите деца", разказва г-н Вълковски.

През 2015 г. петте избрани проекта в ПРОМЯНАТА достигат до около 500 деца от 4 населени места. Днес променят живота на близо 100 000 от стотици градове и села. 

Тази година в инициативата са се включили 136 проекта. 12 от тях са работили активно 3 месеца в така наречения акселератор на промяната. "Говорихме си за бизнес планиране, за финанси, за детски права, за работа с медиите и за много други важни неща. Опознахме се и когато трябваше от тях да изберем само 5 финалисти, ни беше много трудно. Но опитът ни от предишни години показва, че всички проекти продължават да се развиват. Тези, които избрахме, се отличават най-вече с възможността си да се разгърнат в по-голям мащаб, да имат много ясен и измерим социален ефект по важна обществена тема", обяснява той.

Проектите получават постоянна подкрепа от квалифицирани специалисти. Те стават част и от международна мрежа, която обхваща социални иноватори от 18 държави на 3 континента.

Според Юрий забележителното е, че България е една от най-успешните държави за Reach for Change. През 2018 г. над 20% от всички подкрепени деца са в България. Страната ни е избрана за една от 4-те фокусни държави за фондацията. „Виждам две причини за това. Изключителното партньорство с "Нова Броудкастинг Груп", която влага много в тази инициатива с професионализъм и отдаденост. И силният екип на Reach for Change България", горд е г-н Вълковски.

Кой ще стигне до финала на тазгодишното издание на ПРОМЯНАТА? 

Онлайн гласуването за финалистите ще продължи до 3 февруари. Може да подкрепите един от тях на www.nova.bg/promyanata.

Цялото интервю с Юрий Вълковски може да прочетете в новия брой на в. Всичко за семейството.