Причина затова е разрушаването на надлеза в района, който е опасен

Затварят част от околовръстния път в София заради ремонт. С разширението на Южната дъга съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов, с две локални платна и тротоари. С новото трасе ще се направи връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”.

Oт неделя до 10 септември се въвежда временна организация на движение в участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ в София. Причина за това е разрушаването на надлеза в района, който е опасен. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски по време на съвместната си инспекция на строителството и разширяването на Софийския околовръстен път заедно със зам.-кмета по транспорта в Столичната община Кристиан Кръстев.

Промени в движението по Околовръстното на София заради разширяването му

 

 

„Обсъждаме и мероприятията по въвеждането на временна организация на движението от неделя на обяд, свързано със затварянето на участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ и обходите, които предвиждаме да бъдат направени. Транзитният трафик ще се пренасочва към Северната скоростна тангента от магистралите „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, локалният ще използва булевардите „Александър Малинов“ и "Цариградско шосе", както и "Самоковско шосе" и ул. „Инж. Георги Белов“. Предвиждаме участъкът да бъде отворен на 10 септември, като причината за неговото затваряне е надлезът, който е изчерпал своята експлоатационна годност. За повече от 40 години от неговото построяване той не е ремонтиран основно и е опасен. На негово място ще бъде изградено ново съоръжение“, посочи той.

По думите му той може да бъде завършен и по-скоростно, тъй като строителите работят с бързи темпове. „Новото съоръжение ще е модерно и ще отговаря на изискванията на проекта, тоест 6 ленти и всички системи, свързани с безопасността на пътуването“, подчерта той и обясни, че след ремонта пътят ще е с 6 ленти на директното трасе, плюс разделителна ивица, две локални платна с две ленти и тротоари от двете страни и ще позволява скоростта да бъде 80 километра в час.

Аврамова и Фандъкова провериха строежа на околовръстното шосе в София (ВИДЕО+СНИМКИ)

Проектът на Софийския околовръстен път ще бъде приключен до края на 2021 г. и струва 142,7 млн. лв. Терзийски уточни, че гаранцията на ремонта е 5 години.

Заместник-кметът по транспорта в Столичната община Кристиан Кръстев съобщи, че в района ще бъде създадена временна организация от 14 юни до 10 септември.

„Трафикът, който идва през „Самоковско шосе“ ще бъде извеждан през няколко пътни артерии, но на „Самоковско шосе“ и ул. „Инж. Георги Белов“ изграждаме допълнително ново светофарно съоръжение, което ще бъде постоянно заради проблемите с трафика, особено в пиковите часове. Освен това, с Центъра за управление на трафика ще се опитаме да подпомагаме допълнително организацията на движението, за да обезопасяваме и да дърпаме трафика, за да можем да подпомагаме хората. Те трябва да се заредят с търпение и да тръгнат малко по-рано. В името на това да имаме "Околовръстно шосе" и безопасност на движението, трябва да го затворим“, посочи той.

Стана ясно, че в проекта е допусната техническа грешка, която е допуснала част от трасето да минава през храма „Св. Панталеймон“. По думите на общината тя е отстранена. Кръстев каза, че в следващите две седмици ще започне изграждането на велоалеите по „Пушкин“ и „Патриарх Евтимий“. „Към момента нямаме проект за нова велоалея по „Цар Борис III““, заяви Кръстев.