Пандемията катализира много промени в здравеопазването ни

Избухването на пандемията от COVID-19 катализира много промени в здравеопазването, свързани не само с непосредствената грижа за заболелите.

Социалната изолация сложи живота на пауза и ни накара да адаптираме ежедневието си към новите условия.

Относително лесно това можа да се случи с работата на повечето хора, с обучението на децата, с доставките на храна до домовете.

Ходенето на лекар стана почти невъзможно, а и социалната дистанция предполагаше да се ходи на преглед само при спешни случаи.

Липсата на възможност за консултация за „неспешни“ състояния повиши риска от самолечение и влошаване на състоянието. В такъв именно момент застрахователната компания UNIQA пусна за своите клиенти специално мобилно приложение MedUNIQA за онлайн консултация със специалист.

Източник: UNIQA

Скоро след това задълбочилата се криза с COVID-19 стимулира застрахователната компания да отпусне 500 безплатни консултации и позволи на много хора да се убедят във функционалностите на телемедицината.

Да разполагат със специалист 24 часа, 7 дни в седмицата, да получат съвет и спокойствие от всяко кътче на света, спестявайки си необходимостта да посещават лекарски кабинет, когато симптоматиката не го изисква.

Възможността за „безконтактен“ преглед е добре приета не само от пациентите, но и от самите лекари. Те оценяват високо възможността да консултират и насочват хората в грижата за здравето им без да се губи излишно време, без да се поставят хората в излишен риск.

„Онлайн консултациите са бърз, и в повечето случаи доста надежден подход за насочване към диагноза, както и за контролиране на терапията на хронични заболявания.

Препоръчвам телемедицината на пациентите с дерматологични проблеми, тъй като добрата анамнеза, придружена от снимков материал на кожните промени дават добра основа за поставяне на правилна диагноза“, споделя доц. Бочева, специалист по Дерматология и консултант в MedUNIQA.

Източник: UNIQA

Но Дерматологията не е единственото направление, което може успешно да се диагностицира и лекува, макар и да е най-възприемчиво от страна на пациентите.

Ето какво споделя и д-р Гайдаров, специалист по Урология и консултант в приложението MedUNIQA: „Онлайн консултацията дава възможност за бърз контакт с различни специалисти, което я прави много удобна за пациентите. Дали консултацията ще бъде достатъчно точна и надеждна, зависи от заболяването и симптомите на пациента. Когато оплакванията са класически и не изискват допълнителни изследвания или когато пациентът ги е направил предварително, може да се достигне до правилните медицински заключения и да се дадат необходимите препоръки“.

През следващите години онлайн медицинските услуги ще бъдат все по-усъвършенствани и ще намерят точното си място в здравната система, защото са отлична възможност за пациентите да получат бързо първоначално мнение от здравен специалист.

„В не малко случаи това мнение ще бъде достатъчно, а в други ще даде възможност за последващи консултации, включително и на живо. Онлайн консултациите не могат да заместят напълно живия контакт със специалистите, но често улесняват осъществяването му или го допълват в условията на затруднен физически контакт или спешност.“, обобщава д-р Савов, психолог и консултант в MedUNIQA“.