Това е мотото на фондация “Монети Академия” – един от петте проекта финалисти в осмото издание на ПРОМЯНАТА

Запознаваме ви с фондация „Монети Академия" - един от петте проекта в осмото издание на ПРОМЯНАТА. Идеята на екипа на фондацията е да изгради онлайн платформа, която чрез игра да учи децата на финансова грамотност. ПРОМЯНАТА е съвместен проект на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България, в който бяха избрани 5 финалиста след 5 етапа на селекция. От тази седмица вече тече онлайн гласуване, което ще продължи до 2 декември.

Резултатът от онлайн гласуването ще определи тримата финалисти с най-много гласове, които ще продължат в последния етап на конкурса - среща с възрастното и детското жури на ПРОМЯНАТА. Победителят ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв., а всички останали четирима финалисти ще получат по 10 000 лв. за развитие на своя проект. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на сайта www.nova.bg/promyanata  

ПРОМЯНАТА е фитнес за деца с увреждания и специални нужди, с цел рехабилитация и социализация

Връщаме се в миналото преди три години, когато се заражда идеята за проекта от Иван Атанасов, баща на две деца, работещ във финансовата и банкова сфера от 20 години. „През живота си направих доста грешки свързани с финансите и парите, и стигнах до извода, че може би ще от детството трябва да се създадат някакво правилно отношение към парите, за да сме успешни като възрастни“, разказва за мотивацията си Иван, който решава да предприеме нещо и създава игра. Запознава се с Яна Аврамова, която също е майка на  две деца и заедно създават детски образователни карти за финансова грамотност, които включват 40 финансови термина. С тях обясняват на децата, че парите трябва да се ценят, защото не идват от банкомата.

„Нашите деца са опитните зайчета, тъй като още преди да имаме самите карти от играта, аз ги рисувах на едни листчета. Режехме ги в къщи, надписвахме ги и играехме с тях“, споделя Яна, която е директор на Медийна група, допреди 7 години, когато ражда първото си дете и решава, че иска да прави нещо свързано с образованието и личностното развитие на децата.

ПРОМЯНАТА е превод на историята и географията на дигитален език

На екипа му хрумва, че картите могат да влязат и в училище, но под формата на специална платформа, чрез което децата да учат как да управляват парите, как да спестяват и да инвестират или даряват.

„Идеята ни е да създадем симулации и предизвикателства от реалния живот, свързани с парите, които децата да минават на стъпки и на нива“, разказва Ива. „Търпението е също едно  прекрасно качество, което може да бъде възпитавано, също така навици, като поемане на отговорност, като дисциплина, възможност за взимане на решения“ допълва Яна.

„Тийноватор” гради мост между опитни и бъдещи бизнесмени

Според Иван децата трябва да се научат да правят разлика между нужда и желания. Например, имаме нужда от храна, но ако искаме нова играчка – това вече е желание.

„Моля гласувайте за нас, за да положим първа стъпка в процеса на вкарване на финансовата грамотност в училищата“, призовава Яна, а според Иван: „ Децата ще израснат по-щастливи и уверени в себе си и ще водят по-добър живот.“

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за осма поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.