Осъвременяване на физическите пространства в училище е каузата на Фондация „Децата и града“, финалист в осмото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп

Продължаваме да запознаваме в детайли аудиторията и зрителите на „На кафе“ с дейността на всеки един от петте избрани проекта в осмото издание на ПРОМЯНАТА. Инициативата е съвместен проект на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България, в който бяха избрани 5 финалиста след 5 етапа на селекция. От тази седмица вече тече онлайн гласуване, което ще продължи до 2 декември.

Резултатът от онлайн гласуването ще определи тримата финалисти с най-много гласове, които ще продължат в последния етап на конкурса - среща с възрастното и детското жури на ПРОМЯНАТА. Победителят ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв., а всички останали четирима финалисти ще получат по 10 000 лв. за развитие на своя проект. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на сайта www.nova.bg/promyanata  

„Миналата година започнахме с един голям проект на „Столична община“ за тоалетните, но не смятаме да се ограничим само до тях и искаме да разширим обхвата, което включва училищни дворове, столови, физкултурни салони, страхотни кабинети по изкуства, музика и др. Започнахме от тоалетните, защото те са най-базовото нещо, във всички смисли на думата. Статистиката в България е 70% от децата в училищна възраст избягват да ползват училищните тоалетни. Причините на различните места са различни – защото са неприятни, стари, текат, няма топла вода и т.н. Но резултатът е един и същ – здравословни и психически проблеми, забавяне в академичното развитие. Предвид COVID кризата с Ива миналата година решихме, че няма как да говорим за нещо по-сложно и креативно, когато децата ни не могат да свършат базовата си нужда в училище. Проектът до края на календарната година трябва да бъде завършен, се осъществява осъвременяване на тоалетните в 28 столични училища“, разказва Деница Шилигарска, която заедно с Ивелина Иванова от фондация „Децата и града“ са си поставили за цел да създадат пълноценна училищна среда за децата и младежите и да възпитат в тях позитивна култура.

ПРОМЯНАТА е фитнес за деца с увреждания и специални нужди, с цел рехабилитация и социализация

„Ние като цяло вярваме, че училищната среда възпитава. Тоест училището не е просто място, където да научиш един материал, а това е място където се учиш на ценности, на общуване. Там се вдъхновяваш. Не може да говорим на децата си за екология и опазване на околната среда и на ресурсите и в същото време, това което виждат около себе си и особено в училище, да е точно обратното. Така че сме заложили много силни показатели за устойчивост и в самите проекти“, допълва Деница, която желае да възпита в децата отговорността към света, които ни заобикаля.

„Тийноватор” гради мост между опитни и бъдещи бизнесмени

„Ние кандидатствахме и миналата и тази година за промяната като обикновени граждани. Аз съм урбанист, а Ивелина Иванова е архитект и двете сме родители. Бихме искали да получим обучението, знанията, network, които ПРОМЯНАТА може да ни даде, за да се структурираме самите ние по-добре. Изключително сме щастливи да сме сред финалистите. Срещнахме страхотни хора и е много мотивиращо да видиш, че толкова много организации се борят за едно по-добро настояще и бъдеще на българските деца. Смятам, че ако всеки хване по една кауза, както всички тези организации, които се борят в ПРОМЯНАТА, скоро нещата ще са по-добре. Искаме да стигнем до Топ 3 до финала, където да се представим пред голямото и детското жури“, споделя причината да кандидатстват и потърсят финансиране в ПРОМЯНАТА.

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за осма поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.