1. Какъв е срокът и процедурата за кандидатстване?

Кандидатстването става само онлайн на този адрес. Системата за кандидатстване ще бъде отворена от 08:00 часа на 1 юни до 23.59 ч. на 18 юли 2018 г.

Кандидатстването е максимално опростено и улеснено. Нужно е само да попълните кратка информация за Вас и по-подробна информация за Вашето решение. Не е необходимо да прилагате никакви допълнителни документи. Можете да видите предварително апликационната форма за кандидатстване в ПРОМЯНАТА 2018 тук.

2. Колко е голяма финансовата подкрепа и за какъв срок от време се предоставя?

Големият победител получава 30 000 лв. за срок от една година, като тези средства могат да бъдат разглеждани като инвестиция в start-up начинание. Двамата от финалистите, получили най-много гласове в етапа на онлайн гласуване,  ще получат по 15 000 лв. В допълнение всеки от петимата финалисти ще получи микрогрант от 1000 лв., които да инвестира в  популяризирането на своя проект по време на онлайн гласуването през януари и февруари 2019 г.

Победителят и финалистите ще подпишат договор, който ще е в сила за периода от ноември 2018 до декември 2019 г. Договорите могат да бъдат продължавани за срок от още четири години, като решение се взема всяка година на базата на оценка на постиженията на социалния предприемач през предходната година и при условие, че програмата "Инкубатор" присъства в България.

3. Колко финалисти ще бъдат избрани и кога ще бъдат обявени имената им?

В края на конкурса ще бъде избран един голям победител и четирима финалисти, които ще бъдат включени в Инкубатора на ПРОМЯНАТА. Имената на петимата финалисти ще бъдат оповестени публично през ноември 2018 г. Те ще продължат в следващия етап – онлайн гласуване, а тримата, събрали най-много гласове, ще се срещнат в средата на февруари 2019 г. с двете журита – детско и възрастно, които ще изберат големия победител.

4. Каква е процедурата за селекция в конкурса?

Изборът на финалистите и големия победител преминава през осем етапа:

  1. Техническа проверка.
  2.  Разглеждане на кандидатурите от предварително обучени доброволци от Нова Броудкастинг Груп.
  3. Селекция на най-добрите кандидатури от независими експерти в сферата на социални дейности, предприемачество, образование, IT, права на децата и т.н.
  4. Интервю с български и международни експерти на фондация Reach for Change. Най-добрите кандидати биват поканени да вземат участие в Акселератора на ПРОМЯНАТА.
  5. Акселератор на ПРОМЯНАТА -  безплатна двумесечна обучителна програма, която помага на кандидатите да развият своето решение и своя бизнес план преди да продължат напред в конкурса.
  6. Индивидуални интервюта с участниците в Акселератора и избор на петима финалисти.
  7. Онлайн гласуване на публиката за избор на трима финалисти, които да се явят пред окончателното жури.
  8. Среща на тримата финалисти с две журита - детско и възрастно - които заедно ще вземат решение за абсолютния победител.

За повече информация за процеса на селекция и техния график, вижте Общите условия на ПРОМЯНАТА 2018

5. На какъв принцип се определя кои от финалистите в конкурса ще получат финансова подкрепа?

Големият победител в конкурса ще получи финансиране от 30 000 лв., а двамата финалисти, събрали най-много гласове в етапа на онлайн гласуване, ще получат финансова подкрепа в размер от 15 000 лв. Онлайн гласуването в конкурса ще се проведе през февруари 2019 г.

6. Как и кога ще науча дали преминавам на следващ етап в конкурса?

Етапите за оценка и начина, по който ще бъдете информирани, са описани подробно в Общите условия на конкурса.

7. Къде мога да намеря повече информация за предишни проекти, които сте подкрепили в България и чужбина?

Информация за финалистите от първите четири издания на конкурса ПРОМЯНАТА можете да откриете тук.

Информация за други социални предприемачи и техните проекти, подкрепени от Reach for Change, можете да откриете тук.

8. Какво е новото в конкурса през 2018 г.?

През 2018 г. ПРОМЯНАТА ще подкрепя идеи и проекти, които решават проблемите на децата и младежите на възраст от 0 до 24 години. В предишните издания на инициативата възрастовата граница беше от 0 до 18 г.

За да могат да проведат успешна комуникационна кампания по време на онлайн гласуването през януари и февруари 2019 г., ПРОМЯНАТА ще проведе за петимата финалисти специален обучителен модул по дигитален маркетинг, който ще им помогне да се подготвят за гласуването и да използват максимално ефективно ресурсите си. В допълнение всеки от петимата ще получи микрогрант от 1000 лв., които да инвестира в  популяризирането на своя проект по време на гласуването.

За първи път в това издание хората, които искат да станат част от ПРОМЯНАТА, но не са социални предприемачи, ще могат да подкрепят инициативата като дарят и по този начин инвестират в развитието на предприемачите - финалисти в ПРОМЯНАТА. Повече информация как да дарите можете да намерите в секция Подкрепи.

9. Има ли териториални квоти при избора на победителите?

Няма териториални квоти. Даваме равен шанс на кандидатури както от София, така и от всяко друго населено място в България.

През четирите издания на инициативата до тук около 50% от кандидатурите бяха подадени от социални предприемачи, които живеят и работят извън София. Сред финалистите и кандидатите, достигнали до Акселератора на инициативата, са социални предприемачи от София, Бургас, Варна, Враца, Пловдив и други градове.

10. Имам страхотна идея как да подобря живота на децата в моето населено място, но не работя в неправителствена организация. Мога ли да участвам в конкурса?

Да, разбира се. Приемаме кандидатури както от неправителствени организации, така и от физически лица, които планират да учредят своя собствена неправителствена организация.

11. Аз имам бизнес и планирам да предоставям услуги, които решават значим проблем за децата в България. Може ли моята организация да участва в конкурса?

Търговските организации не могат да участват в състезанието, но можете да кандидатствате като физическо лице.

12. Работя в неправителствена организация - от чие има да кандидатствам - от собствено или от името на организацията?

Ако сте ръководител на неправителствена организация и идеята ви съвпада с мисията и целите й, можете да кандидатствате от името на неправителствената организация. Ако не сте директор, но сте готови да застанете начело на нов проект в своя собствена организация, можете да кандидатствате като физическо лице. Същевременно имайте предвид, че за да отговаряте на критериите ни за оценка, трябва да демонстрирате първоначално ниво на изпълнение на идеята.

13. Как да се регистрирам в системата за кандидатстване?

Кандидатстването става само чрез попълване на онлайн формуляра на този адрес. Можете да се запознаете със стъпките, необходими за регистрация в системата, тук.

14. Формулярът за участие запазва ли автоматично въведената информация?

Не. За да запазите попълнената информация преди да напуснете страницата, натиснете бутона “Запази” в края на формуляра. Това записва в електронната ни система попълнената информация без да изпраща формуляра за оценка.

15. Как да подам попълнения формуляр?

Когато попълните целия формуляр в електронната система за кандидатстване, натиснете бутона “Изпрати”, за да бъде регистрирана заявката Ви за участие в конкурса. Запазени, но неподадени за оценка формуляри за участие няма да бъдат разглеждани. Формуляри за участие, подадени на хартия или по електронна поща, няма да бъдат разглеждани.

16. Аз не желая да кандидатствам в инициативата, но все пак искам да помогна. Как мога да го направя?

Можеш да станеш част от ПРОМЯНАТА по един от следните начини:

- Дари и по този начин инвестирай в развитието на социалните предприемачи – финалисти в ПРОМЯНАТА. Изпрати дарителски SMS с текст на латиница DMS PROMYANATA на номер 17 777. За абонати на Telenor, Mtel и VIVACOM цената на 1 SMS е 1 лв., а за потребители на предплатени услуги цената на 1 SMS е 1,20 лв. с ДДС. За абонаментни дарения стойността е 2 или 5 лв. месечно. За информация за допълнителни възможности за даряване посети секция Подкрепи. Събраните средства ще бъдат използвани за допълнителни грантове за социалните предприемачи в Инкубатора на ПРОМЯНАТА и ще им помогнат да развият и разраснат своите дейности.

- Бъди посредник и разкажи за конкурса на хора, които може би ще проявят интерес да кандидатстват;

- Препоръчай ни потенциални кандидати за ПРОМЯНАТА, като ни изпратиш имейл на plamena.dimitrova@reachforchange.org и/или hristina.popova@reachforchange.org и ние сами ще се свържем с тях и ще ги поканим да участват в конкурса;

- Гласувай онлайн за избраните нови финалисти на сайта на ПРОМЯНАТА. Онлайн гласуването ще бъде активно през януари 2019 г.

- Работи с нас – стани наш партньор или социален инвеститор на социалните предприемачи – финалисти в ПРОМЯНАТА. Разгледай секцията Работете с нас на сайта на Reach for Change за повече информация.

17. Към кого мога да се обърна за допълнителна информация?

С радост ще отговорим на въпросите ти, ако ги изпратиш на plamena.dimitrova@reachforchange.orgи/или hristina.popova@reachforchange.org.

18. Как мога да получавам текуща информация за развитието на конкурса?

Текуща информация за конкурса, включително за информационни дни и възможности за консултации публикуваме на нашата Facebook страница.