Отбелязването на най-големия ромски празник – Василица, е традиция за училищния екип на СУ „Иван Вазов“ – град Вършец. Всяка година деца и учители подготвят тържествен концерт, който е мост на междукултурния диалог и начин да се почетат традициите в ромския и българския фолклор. Училището работи с различни организации, които подкрепят идеята за съвместното честване – ЦМЕДТ „Амалипе“, ЦОИДУЕМ, Национална програма „Научи се да даряваш“ на БДФ. В рамките на три учебни седмици децата от различните класове и групи за занимания по интереси пресъздаваха моменти от съкровищницата на българските и ромски приказки, изготвяха презентации и речеви стратегии за представянето си, двуезични флайери, наричания и пожелания, запознаха се с творчеството на Усин Керим, Джанго Райнхард, Боб Хоскинс. Придобитите знания имаха възможност да демонстрират пред многобройната публика в актовата зала на училището в състезанието „Ромски морски шах“, където се представиха екипите на знаещите, изследователите и иноваторите. Традиционният конкурс за най-красиво ромско момиче беше проведен онлайн чрез гласуване във Facebook, организиран от доброволките Ванеса Апостолова и Люси Йонина. Вотът на публиката определи за „Мис Зимна прелест“ 2019 деветокласничката Памела Василева с подгласнички Натали Емилова и Ванеса Митова. Училищното ръководство определи и новата „Мис Василица“ – приз, който се връчва за високи учебни постижения. През тази година носителка на титлата е Дафина Руменова, спечелила класиране в международия конкурс на Let's humanize „Другарски истории“. На финала на празника от името на учениците от ромската етническа общност Здравко Малинов запозна учителите си с Топ десет на нещата, които ги правят щастливи в най-слънчевото училище и връчи на г-жа Ани Ангелова, директор, сертификат за благодарност за изключителна заслуга за осигуряване на по-добър и щастлив живот на най-прекрасното творение на Земята – децата. Екипът по интердисциплинарен проект „Дъга от детски светове“ – Венета Максимова, Яна Петрова, Таня Димитрова, Албена Цветкова отчете като изключително важна постигнатата позитивна промяна на нагласите към образователната интеграция на децата от малцинствените етноси, като партньорското взаимодействие по между им и с другите заинтересовани страни, ще продължи и в бъдеще.