От Съюза по авто-мото подготовка са дали предложение в Министерството на транспорта да започнат проверки в комисия с НАП, Министерство на транспорт, Комисията за конкуренция, Комисия за защита на потребителя на най-малко 60 фирми в държавата, които дават некачествено обучение.

Държавата е виновна за това, което се случва на пътя и причината е, че в България липсва държавна политика на тема безопасност на пътя. Това заяви Йонко Иванов – председател на Съюза по авто-мото подготовка и поднесе съболезнованията си на близките на загиналите деца при трагичния инцидент в Симеоновград.

Обучението, контролът, пътищата, гражданското общество – всичко това влияе върху манталитета на българския шофьор, допълни Йонко Иванов.

Според председателя на Съюза по авто-мото подготовка именно инструктурите трябва да бъдат барометъра, за да пречупят този, който има агресивен характер. Те трябва да бъдат своебразната бариера, която да постави стопа на този човек, така че той да не продължава в грешната посока и да бъде вкаран в нормалния, реален начин на шофиране.

За разлика от преди години, в момента шофьорският изпит се взима по-трудно и по-добре подготвени водачи излизат на пътя. От значение е и, че от две години действат нови нормативни изисквания, на базата, на които са увеличени часовете за управление на автомобил и в момента са 31 часа, заяви Йонко Иванов.

Големият проблем е, че съществуват школи, които предлагат шофьорски курсове на цена варираща между 200 и 300 лева. За тези пари кандидат-шофьорът ще получи само половината от тези 31 часа, алармира Йонко Иванов. Според него, този тип школи са се превърнали в търговски дружества и допълни още, че реалната цена за обучение в момента е между 700 и 850 лева.

За да бъде решен този проблем, от Съюза по авто-мото подготовка са дали предложение в Министерството на транспорта. Според тях, трябва да започнат проверки в комисия с НАП, Министерство на транспорт, Комисията за конкуренция, Комисия за защита на потребителя на най-малко 60 фирми в държавата, които дават некачествено обучение и гледат единствено да печелят от оборота, изкарвайки калпав продукт, който може да стане причина за това, което се случи в Симеоновград.

Началото или средата на май ще бъде организиран протест, в случай, че това изискване не бъде спазено.

 

Очаква се в скоро време да излязат новите изпитни тестове, които тотално ще затворят вратата на купуването на шофьорските изпити.