Начините на КАТ да събира глоби от нарушители са остарели и неефективни, твърдят експерти от неправителствени организации и граждани. Според последната статистика, през изминалите няколко години несъбраните катаджийски глоби са от около 50 милиона лева.

Начините на КАТ да събира глоби от нарушители са остарели и неефективни, твърдят експерти от неправителствени организации и граждани. Според последната статистика, през изминалите няколко години несъбраните катаджийски глоби са от около 50 милиона лева.

Голяма част от тях са наложени на шофьори още през 2009-та  година и никога няма да бъдат събрани, заради две годишна давност на санкцията.

30 милиона лева несъбрани глоби от актове за неизрядни шофьори малко над 20 милиона – от фишове. Защо се случва това?

Атанас Петров е професионален шофьор със 17-годишна практика зад волана. Той е един от хилядите, които ненавиждат тромавата и бавна процедура за плащане на глоби.

Оказва се, че колкото и да променя и утежнява наказанията, държавата не успява да вземе парите си.

Причината според много експерти е в остарелият начин за събиране на глобите в КАТ. Те твърдят, че Пътна полиция би трябвало да задължава и наказва както го правят останалите контролни органи у нас.

Така практикува Националната агенция за приходите, например - без опашки по гишетата, без губене на време, без изнервени чиновници и касиери. Нататък би последвало начисляване на лихви и всички лостове на държавата за бързо заплащане на глобата.

Кое пречи на пътните полицаи да организират наказателната си дейност по този начин? От КАТ все още няма отговор.