Домоуправителят не присъствал на метрологичната проверка...

 

Жителите на столичен квартал се оплакват, че „Топлофикация" е подменила топломера за общите части без знанието им. Домоуправителят на входа Милена Червенкова случайно вижда, че техници свалят уредът от абонатната станция. След това жената ги проследява и наблюдава как поставят обратно топломера.

 

След редица телефонни обаждания и много нерви разбира, че уредът е бил свален за регулярна метрологична проверка, която се извършва на всеки две години. За тази процедура обаче не е съобщено предварително на живеещите във входа. Освен това, домоуправителят не е видял и протокол, в който са вписани показанията на топломера. Протоколът видя екип на „Здравей, България" в „Топлофикация". От него ясно се разбира, че никои от абонатите не е присъствал на свалянето на уреда.

 

Представителят на дружеството инж. Боян Паунов обясни, че практиката е да се търси упълномощеното лице, но в случая него го нямало на посочения адрес.

 

От „Топлофикация" обясниха още, че топломерите са ултразвукови. Имали памет и можели да покажат данните от деня на свалянето. За да се направи такава проверка обаче, абонатите трябва да платят 200 лева. 

 

Според клиентите изобщо не е редно топломерите да се проверяват преди края на отоплителния сезон. Никъде обаче не е упоменато кога трябва да се направи метрологичната експертиза. Единственото изискване е това да се случва на всеки две години. 

 

В ефира на „Здравей, България" адвокат Назрет Бабучев също категорично заяви, че домоуправителят трябва да присъства на метрологичната проверка и пред него да бъде съставен протокол по случая.

 

Репортер: Нина Димитрова