Спешният телефон автоматично ще свързва пациента с диспечер на мобилните екипи

Промени в работата на Спешната помощ от днес. Всички сигнали за медицински случаи, постъпили на телефон 112, вече се приемат и обработват чрез конферентна връзка едновременно и в съответния областен център за Спешна помощ. Целта е да се съкрати времето за реакция при обаждания за спешни случаи.

 

В началото на месеца 11 годишно дете умира по време на час в столично училище. Според родителите смъртта е настъпила заради закъснение на Спешна помощ.

 

До момента предаването на сигналите за медицински случаи от служителите на телефон 112 до Спешната помощ отнемаше няколко минути. Затова от днес спешният телефон автоматично ще свързва пациента с диспечер и на Спешна помощ. 

 

Конферентни връзки със Спешна помощ е имало и досега, но само ако обажданията отговарят на определени критерии.

 

„Новото е, че сега ще се осъществява за всеки медицински инцидент подаден на телефон 112”, каза Дани Недялкова, говорител на Национална система 112.

 

Промяната се очаква да съкрати времето за реакция на Спешна помощ с няколко минути. 

 

За да отговорят на всички сигнали от 112, от Спешна помощ са увеличили с трима броя на диспечерите. Медиците обаче предупреждават, че докато работещите екипи не станат повече, реална промяна няма да има. Като пример - в София в момента работят 14 екипа, а изискванията са те да са 5 пъти повече