Марин Николов тръгва по следите на дерайлирал влак, за да разбере как се изпарява горивото му

„Как изтича тон и половина гориво без да останат следи?” Това пита разследващият журналист на Нова телевизия Марин Николов, който припомня случая с дерайлиралия влак през януари. Той тръгва по следите на машината, за да установи, че горивото, с което локомотивът се е придвижвал, е изчезнало.


Припомняме, че влакът дерайлира на 17 януари, малко преди 23 часа вечерта. Дизеловият му локомотив с номер 06029 е вдигнат и откаран в депо за ремонт. Машината е ремонтирана в Локомотивно депо – София. Приета е без особени повреди с резервоар, пълен със 750 литра нафта, плюс още 150 в разходния резервоар.


Тръгвайки на път, локомотивът е имал 2560 литра нафта в резервоара, от които до излизането му от релси, са изразходени 135 литра. Питаме се: „Къде са изтекли останалите 1535 литра гориво от локомотива?"


Измежду софийските протоколи от Депото за ремонт изпада един протокол - сметка от ремонта на злочестата машина от Локомотивно депо – Дупница. Датата му е чак седмица след постъпването му на поправка – 27 януари. В него пише, че комисия, начело с шефа на Депо – Дупница постановила пробит горивен резервоар и изтичане на 1535 литра гориво.


Първо, локомотивът никога не е бил в Дупница, сочат протоколите от София за целия му престой за ремонт до 30 януари. Пак според тях никъде по машината няма пробит горивен резервоар. Още тогава за повече сигурност проникнахме в Софийското депо и заснехме локомотива преди излизане от ремонта. И питаме началника, подписан в странния протокол, как се установява това нещо.


„Документите са въз основа на извършения ремонт”, обяснява Боян Камджилов – началник на Локомотивно депо – Дупница, който с очите си е видял, че има пробит горивен резервоар на локомотива.


От ръководството на БДЖ твърдят, че говирото не е изчезнало безследно, а е изтекло, но без да го забележи никой.


Още факти по темата гледайте тази неделя в предаването „Разследване” след централната емисия новини.