Скрита камера на Нова търси кой долива нафта с вода

Нов скандален случай с изчезнала нафта  в БДЖ. Само месец след като Марин Николов в предаването „Разследване” разкри липсата на тон и половина дизелово гориво от резервоара на дерайлиралия локомотив между Яна и Мусачево, друг локомотив осъмна с 400 литра вода в резервоара, вместо нафта. Кой разрежда държавна нафта, за да я краде?

 

Дни преди Великден. Повреден локомотив на БДЖ „Товарни превози” е изтеглен до София по линията от Септември. До другата сутрин – 19 април, в депото е спокойно. Депо-майсторът застъпил смяна обаче открива вода в резервоара на машината. Екипът на „Разследване” научава това и от самото начало и снимаме под прикритие – как проверяващи установяват 400 литра вода в резервоара. Вътре е трябвало да има 2100 л дизелово гориво, а реално са 1700. Източват целия резервоар в два варела и в лаборатория потвърждават водата и липсата на нафта.

 

През двата следващи дни обаче някой е разпечатал двата варела с многото вода, взел е над 200 литра нафта от съседен локомотив в ремонт, след като е махнал пломбата от резервоара му. Сипал ги е във варелите и е направена повторна проба в лаборатория – вече с много по-малко вода – само 17 литра. Проверяващите сравняват пробите от 19 –ти и от 22-ри април, и са изненадват. Един от тях Петър Бръснаров, успява да докаже с трета проба, че няма как във варелите от 19-ти и 22-ри да има едно и също съдържание. 

 

Бръснаров и двамата му колеги, изготвили доклада, сигнализират ръководството и транспортна полиция. Един от заподозрените за разреждане и кражба на 400 литра е депо-майсторът на смяна преди Великден. 

 

Поискахме и официален отговор от ръководството на БДЖ „Товарни превози”. От там потвърдиха случая, но изтъкнаха, че проверяващият Петър Бръснаров и колегите му, които са установили водата в резервоара на локомотива, не са посочили конкретни причини и виновници. От БДЖ добавиха, че докато те не довършат вътрешното разследване за кражба и полицията не потвърди, ще водят случая за авария или грешка. 

 

Бръснаров на свой ред заяви, че докладът не му е бил върнат за доразследване от шефовете на БДЖ и то е било спряно до вчера. Те се задействали едва сега, след като Нова телевизия отправи запитване към холдинга. 

 

Още истории по следите на липсите в БДЖ и какво установиха одиторите на транспортния министър след разследването ни за изчезналите тон и половина гориво, гледайте в неделя от 19:30 часа с Марин Николов в „Разследване”.