Според Цвятко Луканов дори и двигателите да спрат, самолетът ще продължи да лети дълго време

 

„Твърде рано е да се каже какво се е случило с разбилия се в Алпите самолет, защото всичко би било спекулация”, каза в „Здравей, България” журналистът Александър Богоявленски. По думите му обаче един от вариантите е екипажът да е знаел какво се е случвало със самолета, имало е технически проблем или декомпресия. „Това е една от причините, при която самолетът би могъл да се снижава с такава постоянна скорост за толкова кратко време”, допълни той.

 

Едната от черните кутии вече е намерена и се очаква тя да хвърли яснота какво се е случило на борда на самолета.

 

Очевидно е имало някакъв проблем със самолета. Имало е някакъв отказ”, заяви от своя страна пилотът Цвятко Луканов, който е и бивш директор на „Авиоотряд 28”. Той обясни, че има няколко случая, при които се предприема аварийно снижение. „За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът. Според него дори и двигателите да спрат, самолетът ще продължи да лети и няма да се снижи толкова бързо.

 

За експерта е странно, че пилотите не са подали сигнал, а това влиза в техните задължения. „Много трудно самолет изпада в състояние, в което да не е управляем”, допълни той.

 

Обледеняването също може да е причина, но е малко вероятно.

 

За пилота не са важни годините на дадения самолет, а как е експлоатиран той. Относно информацията, че самолетът е преглеждан в България експертът заяви, че това няма никакво значение.  

 

Повече по темата гледайте във видеото.