За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот

Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания "Мейджи корпорейшън", представено днес на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата.

 

От 1972 г. досега "Мейджи" произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество "Ел Би Булгарикум". В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на "Мейджи България" е по-известен като бранд от "Кока-Кола" и "Данон", а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването.

 

"Ще направим всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между нашите две компании", увери на срещата министър Лукарски, който е принципал на "Ел Би Булгарикум".

 

Кавамура благодари за изключителното партньорство, което среща от страна на българското правителство и изрази надежда, че съвместната дейност с "Ел Би Булгарикум" ще се разширява.

 

Той посочи, че от 2013 г. "Мейджи" произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Той сподели, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.

 

Министър Лукарски го увери, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права. Кавамура посочи, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот.

 

Последният лицензионен договор на "Мейджи" с Ел Би Булгарикум" е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името "България", срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция, информира БГНЕС.