Инспекторите са извършили проверки по 16 от обажданията, които били за незаконна сеч

От днес работи дежурен център за сигнали за нарушения в  горския сектор към телефон 112. Всички обаждания на 112, свързани с незаконни сечи и проблеми в горите, ще се пренасочват там. 400 служители на агенцията и държавните горски предприятия ще са в постоянна готовност да реагират. Целта е инспекторите да стигнат до мястото на нарушението от за време от 30 до 90 минути.

 

Дежурните служители в центъра са лесовъди, уточниха още от Изпълнителната агенция по горите. По този начин гражданите ще могат на момента да получат адекватен съвет какво да направят, ако станат свидетели на нарушение в гората. Освен това, по телефона ще могат да се правят справки дали дадено сечище е законно или не.

 

През изминалата година над 30 000 души са звъняли на телефон 112 със сигнали за нарушения в горите, показва статистиката. Най-голяма активност е регистрирана през последните 4 месеца от годината.

 

От началото на годината 450 души са подали сигнал на горещия телефон за корупция и нарушения в горите, съобщиха от Изпълнителната агенция по горите. Инспекторите са извършили проверки по 16 от обажданията, които са били за незаконна сеч.