Кметът на Лондон кара велосипед, у нас се возят в луксозни коли

 

„Мерцедес”, БМВ, „Инфинити” и „Волво” - кметовете в България определено имат вкус за автомобили, особено когато ги плащаме всички ние - данъкоплатците.

 

В Несебър градоначалникът Николай Димитров кара втори мандат и… лимузина за 184 000 лева. Средно толкова струват три двустайни апартамента в София.


В Балчик кметът Николай Ангелов държи здраво кожения волан на поръчков автомобил, клас „Дипломат” за 150 000 лева. За толкова пари може да си позволи и да сменя предавките направо от кормилото. Кметът е купил и моторна лодка без мачта и платна за ветроходния клуб. 


Седемте хиляди жители на Община Неделино са купили на кмета Стоян Беширов марков джип за 130 000 лева. Беширов беше отстранен от поста заради съмнения за злоупотреби след разследване на репортера на Нова Васил Иванов. 


В Община Хитрино живеят около 6000 щедри българи. Те дарили кмета си Нуридин Исмаил с чисто нова лимузина за 112 хиляди лева.


В Девня кметът Атанас Кузев се вози в нов джип с ултрамодерни системи за сигурност на пътя. Кузев е кмет вече два мандата и се кандидатира за трети. Кой не би се пробвал да остане начело, ако Общината може да похарчи 110 000 лева за джипа на кмета.


В Созопол Панайот Рейзи не остава по-назад с тежка германска машина за около 110 000 лева. И той се радва на втори мандат.


По 1000 лева на глава от населението излиза за 10-те хиляди жители на Община Върбица колата на кмета Мердин Байрям.


Градоначалникът на Исперих Бейсим Шукри решил, че няма пари за чисто нова кола. Затова се оборудвал с употребяван автомобил за скромните 70 000 лева.


В Община Чупрене живеят 2000 души. Един от тях си има кола за 60 000 лева и я е купил с пари от общинския бюджет. Този неслучаен гражданин на Чупрене е кметът Ваньо Костин.


В Никола Козлево пък кметът Турхан Караш обикаля да нагледа живота на 6-те хиляди жители с лимузина втора употреба за скромните 50 000 лева. 


Обществените поръчки могат да бъдат много конкретни, но и болезнено специфични, поне доколкото личи от начина, по който кметовете в България си избират коли. В Община Завет например обществената поръчка за кола на кмета налага машината да е с дължина 4750 милиметра, широчина 2013 милиметра и обем на багажника 550 литра. Не е посочена само конкретната марка. Тя изненадващо ще стане ясна след конкурса.


Десетки кметове пък са си напазарували коли без изнервящите обществени поръчки. Просто сумата за покупката е под 50 000 лева, а законът позволява това.


Извън България нещата стоят по малко по-различен начин. Лондонският кмет Борис Джонсън си позволява да ходи на работа с метрото. И на колело сме го виждали… Без кожен волан дори...
С лондонската подземна железница на работа ходи и премиерът Дейвид Камерън.


Бившият кмет на Богота Енрике Пеналоса промени изцяло транспортната система в града и първи подкара колелото по новите велоалеи.


Цялото разследване на Васил Иванов по темата за лукса гледайте в „Разследване” в неделя след Новините на Нова.