Решението беше взето от Министерския съвет и предизвика бурни реакции

 

Чужди самолети ще пазят нашето небе. Решението беше взето от Министерския съвет и предизвика бурни реакции. 

 

Проблемът е, че България разполага с 15 изтребителя МИГ-29, от които само 4 летят.

 

 Според експертите страната се нуждае от превъоръжаване на военната авиация. Пари обаче все няма. 

 

Днес от министерството мотивираха общите въздушни патрули не са липсата на техника, а с ангажимент за сигурност, поет към НАТО.

 

Асен Йорданов построява първия български самолет преди точно 100 години. Век на технически прогрес по-късно българската авиация е в ремонт. 

 

„Правилният отговор е - не е хубаво това да се случва, авиацията ние на 100 години, празнуваме, хубаво е да имаме наши самолети”, заяви Валентин Радев, бивш зам.-министър на отбраната.

 

Тези, които пазят нашето небе обаче скоро ще изчезнат. Защото вече 25 години няма решение за развитието на авиацията. Няма пари. 

 

„Ние сме на път да приземим нашата авиация и да стигнем до положение, когато трябва да ползваме услугите на нашите съюзници от НАТО”, заяви Кирчо Киров, бивш директор на НРС.

 

Военното министерство изложи друг мотив за промяната - договор с НАТО за обща охрана на Югоизточния фланг. Обещаха и да купят нови самолети. 

 

Към този момент правителството даде мандат за провеждането на купуване на нов многоцелеви боен самолет, който ще бъде на въоръжение на един хоризонт от 2018 година”, заяви Димитър Кюмюрджиев, зам.-министър на отбраната.

 

За експертите обаче са нужни кардинални решения. 

 

 „Това е дадена ситуация, която трябва да решат политиците, защото от една страна е нелогично България да бъде в зависимост от ремонта на своята техника, която е от времето на съветския период”, заяви ген. Киров.

 

Бойните самолети от времето на Съветския съюз, вече са на четвърт век. 
Решението дали чужди самолети ще пазят нашето небе сега е в ръцете на депутатите.