3000 снегорина ще поддържат републиканската пътна мрежа

 

Ремонтите по пътищата спират. Точно след три дни започва започва зимната поддръжка по републиканските и общинските трасета. Ще ни изненада ли отново зимата?


3000 снегорина, 100 000 тона сол, 300 000 тона пясък – за поддържане на републиканската пътна мрежа. Отделно са машините на общините.


В София – минимум 220 снегорина трябва да са по улиците при снеговалеж. Завишени санкции.  
Между 55 и 60 млн. лв. – традиционно това е сумата, която държавата отделя за зимно поддържане. Тази зима се очаква обаче парите да са повече, заради новите трасета от магистралите.


„Само новият участък на „Струма” е 30 километра, имаме магистрала „Марица” се очаква да бъде пусната цялата”, обяснява Георги Златев от Агенция "Пътна инфраструктура".


Допустимата снежна покривка по магистралите е 3 сантиметра, като  фирмитеще са длъжни да осигуряват снегорин на всеки 20 минути в отделните пътни участъци. Санкциите за некачествено снегопочистване ще се увеличат според забавянето на машините на пътя.


Скачат и глобите за фирмите в София, които не са почистили добре и навреме спирки, улици и тротоари. А преди влизането в зимен режим, трябва да приключат и основните пътни ремонти.
„Очакваме до първата седмица на ноември основните ремонти да бъдат завършени. Единствено може да продължи малко повече ремонтът на Елешница”, казва още Георги Златев.


За зимата се подготвят и улиците в София, целта е да не се допуска отварянето на дупки по пътя.
„На някои места се прави цялостно преасфалтиране или съответно изкърпване на слаби места, усилване на слаби места от настилката”, обясни зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.


От общината се заканват, че ще глобяват солено за некачествен ремонт. Не е ясно обаче ще има ли санкциониран за пропадането на част от булевард „Александър Малинов” в Младост.


„Това е пробив, част от проекта за метрото, направени са съответните предписания на „Метрополитен” и на изпълнителя и текат възстановителните работи”, добавя Любомир Христов.


Нищо от това обаче не интересува хората в района. За тях остава въпросът – защо виждаме едни и същи пътища да се ремонтират всяка година, по няколко пъти.


„Най-вероятно некачествена дейност, с цел да се направи повторно и да се вземат още пари”, казва Семо Младенов.


Повече по темата гледайте във видеото.