Целта е и най-абстрактното съдържание да стане близко до децата по уместен начин

 

Защо млад и перспективен българин оставя докторантура в чужбина и се връща у нас, буквално в първи клас? За избора си Дарин Маджаров получава десетки награди и отличия, а начинанието му днес може да се определи и като спешна просветителска мисия, и като успешен бизнес. 

 

Вместо да печели от личните си академични постижения в Белгия, Дарин Маджаров предпочита да разработи технология за успеха на учениците в България. Видеоурок за учениците от прогимназията е 5 минути. Христо е един от 400-те хиляди регистрирани потребители на образователния сайт ucha.se, които си пестят времето с такива видеоуроци. 

 

Целта е и най-абстрактното съдържание да стане близко до децата по уместен начин. Преди да бъде качен на сайта, всеки видеоурок минава през одобрението на внушителен учителски екип. След всеки урок има и упражнение. 

 

Доволни, че продължава напред без пропуски са и родителите на Христо - и двамата университетски преподаватели. На детето не му се налага да зубри понякога сложни и дълги определения. Отскоро вече Христо се справя с лекота и по история - с помощта на кратките и ясни отговори от видеоуроците. 

 

За три години Дарин екипът му - днес вече от над 50 души, са разработили видеосъдържание по всички предмети от първи до 12-и клас. Освен мита, че уроците са трудни и отнемат много време, сега са на път да разбият и страха на учениците от матурите. 

 

Целта на теста не е да трупа статистика кой колко е неграмотен, а да даде възможност на всеки да преодолее натрупаните в годините празноти или системни грешки. Ефектът от новата стъпка 28-годишният Дарин е изпробвал първо върху себе си. Цената на успеха е 49,80 лева за година. Първите 5 урока от всеки предмет са безплатни, а за останалите всеки може да види съкратени версии и ако прецени, че ще му е полезно, да се абонира за цялото съдържание. 

 

Освен да го ползва, Христо иска и да участва в развитието на сайта. Защо не - с участие в дискусията кой какво чете. Оказва се, че 80% от участниците в анкета на сайта инвестират спестеното с видеоуроците време в книги.