Над 20 хиляди сигнали и жалби са подадени за миналата година

 

Некачествени електроуреди и некоректни мобилни оператори. Това са сред най-честите оплаквания на потребителите за миналата година. 

 

Над 20 хиляди жалби и сигнали са били подадени в Комисията за защита на потребителите през миналата година. Запазва се тенденцията за най-много оплаквания от некоректни мобилни оператори и от доставчиците на ток, вода и парно. На трето място се нареждат жалбите за проблеми с некачествени битови уреди.  
   

Делян Благоев е един от 20-те хиляди, които са се обърнали към Комисията с жалба. Миналата година му откраднали личната карта и с нея сключили договори с два мобилни оператора за лизинг на скъпи телефони. След изясняване на обстоятелствата, договорът с единия оператор бил разтрогнат. При другия обаче се появил проблем - служителите категорично отказали да анулират договора. 

 

Оттогава го търсят колекторски фирми, за да плаща за смартфон, който дори не е негов. Въпреки графологичните експертизи, които показват, че подписът на договора не е негов и удостоверение от полицията, с което се потвърждава кражбата. Мобилният оператор дори спрял телефона на Делян за два месеца, от което пострадал и частният му бизнес. А колекторските фирмите продължават да го търсят и до днес. 

 

Най-честите оплаквания от мобилните оператори са за неравноправни клаузи в договорите и различни „хитринки”, с които се подвеждат потребителите. Затова и най-много от жалбите са именно за комуникационна техника и услуги. 

 

Жалби са получавани в комисията и за проблеми с обувки, кожени изделия и храни. 

 

Отскоро при проблем с покупка през интернет потребители могат да разчитат на онлайн платформа за решаване на спор с търговеца.