МОН ще се стреми към промяна в начина на оценяване на изпита след седми клас

 

Промяна в начина на оценяване на изпита след седми клас. Към това ще се стреми Министерството на образованието в следващата година. Причината е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас. 

Още по темата

 

„Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците”, обясни в „Здравей, България” зам.-министърът на образованието Диян Стаматов.

 

„Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика”, коментира той.

 

„Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат”, на мнение е зам.-министърът.

 

Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.

 

„Всички образователни промени, които подготвяме, са насочени към съветите, които са ни давани от страна на колегията. А именно възможност за повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него. Още тази година това влиза в ход за първи и пети клас. Следващата година продължава за втори, шести и осми клас. Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени”, поясни още Диян Стаматов.