Тя е забелязана от телескопите на Хавайската астрономическа обсерватория

Любопитно космическо откритие. Астрономите от НАСА доказаха съществуването на още една Луна. Спътник, който обикаля около Земята.

Луната, такава, каквато я познаваме, няма аналог. Няма друго естествено космическо тяло, което да обикаля около Земята и да влияе на живота така, както нашия явен спътник, който виждаме всяка нощ сред звездите.

По темата

От близо столетие насам обаче нашата планета си има нова компания по своя път около Слънцето. Безопасен за нас астероид, който кръжи на над 30 милиона километра от тук.

Забелязан е от мощните телескопи на Хавайската астрономическа обсерватория на остров Мауи.

„Гравитацията на Земята успява да залови в своето гравитационно поле малки тела от Слънчевата система, в случая астероид, който ще остане доста време в тази орбита”, обяснява Никола Петров от Астрономическата обсерватория „Рожен”.

За астрономите подобни астероиди носят името квазисателити. Обикалят около дадена планета известно време, след това изчезват в космическия безкрай. Всичките са скали от дълбоките дебри на Слънчевата система.

„Постоянно търсим нови астероиди. И откриваме не малко. Над 100 всеки месец”, казва Пол Чодас от НАСА.

Последното откритие на астрономите обаче е с най-стабилна орбита. Очаква се 2016HO3 да бъде с нас столетия наред.

„След това този астероид ще напусне гравитационното поле на Земята и ще продължи да се движи в междупланетното пространство”, добавя Никола Петров от Астрономическата обсерватория „Рожен”.

А тук на Земята ще чакаме облакът от милиарди астероиди да ни изпрати следващия такъв гост.