Само скоростта не може да е причина за това, заяви Марио Нинов от КТ „Подкрепа”

По темата

„Докато не се разчетат архивиращите устройства на двата локомотива, няма как да говорим на темата с каква скорост е влязъл – дали са 100, дали са 500, или 20 км/ч. Само превишената скорост не е причина да се случи тази беда и да се получат такива щети. Влакът се е скъсал между 5-и и 6-и вагон. Трябва да се установи каква е причината за това". Това заяви в предаването „Здравей, България” Марио Нинов  от жп синдиката към КТ „Подкрепа”

Според него влакът може да дерайлира и с по-малка скорост.

„Съоръженията винаги са презастраховани и изчислени, така че да позволяват движение и с по-висока скорост”, обясни Марио Нинов. Обикновено при по-големите трагедии, причината не е една, а е натрупване от няколко събития, които водят до най-фаталното, каза той.

Нинов отхвърля и версията с проблем със стрелката, която насочва влака в различни коловози.

„Ако беше проблем с железния път, целият влак щеше да се обърне”, заяви Нинов.

Синдикалистите обаче питат дали машинистите не са били претоварени и защо се говори за взрив на цистерна, а такъв на кадрите не се вижда. В отговор главният секретар на МВР Георги Костов обясни, че действително взрив на цистерна не е имало, а е имало пробив в една от цистерните, от която е изтичало газ. Това означава, че не цистерната е гръмнала, а всичко, което е изпуснала.

„Следва да се говори за взрив на съдържанието от една цистерна”, обясни комисар Георги Костов.

Трябва институциите да отговорят на въпроса дали се спазват нормите за почивка на машинистите в частните компании, призова синдикалистът. 

Повече гледайте във видеото

NOVA се присъединява към националната дарителската кампания на Българския червен кръст за събиране на средства за Хитрино. 

Желаещите да помогнат могат да го направят със SMS на телефон 1466. Стойността на един SMS е 1 лев. 

Има и дарителска сметка, на която може да се превеждат средства за пострадалото село: 

IBAN: BG64UNCR 76301078660913 

BIC: UNCRBGSF