За това предупреждават от Комисията за защита на потребителите

Фалшиви промоции и нереални намаления по магазините в празничните дни. За това предупреждават от Комисията за защита на потребителите.

По темата

По време на декемврийските празници, инспекторите са направили над 900 проверки в страната, като в около 7 % от случаите са констатирани нарушения.

Сияна и Тони вече са раздали коледните подаръци, но пазаруването продължава. И двамата споделят, че имат потребителска култура и избират внимателно, преди да купят.

„Гледаме цените по различните магазини”ы .

„Намаления, промоции, качество на самите продукти – това е най-важното”, заявява Сияна.

Това е и основният съвет на експертите.

„Да не се поддават на рекламните, шумни кампании, особено на уличните търговци”, съветва Истатко Томов от КЗП.

Важно е и да търсим възможно най-много информация за стоката, която купуваме. 

„ За характеристиката, вида на стоката, внос, ако е вносна, както и при необходимост - указание за употреба”, съветва още Томов.

И задължително да си искаме касова бележка. Още по-внимателни трябва да сме когато пазаруваме при празнични намаления. Най-честото нарушение е некоректно обявеното намаление, което може да подведе потребителя.

Друго нарушение - търговците не винаги обявяват първоначалната цена, от която стоката е намалена или какъв е процентът на намалението.

Основното изискване при промоции е старата цена да е била в сила поне месец, а намалението не може да продължи по-малко от ден.