В някои случаи дори водата от чешмата може да е по-безопасна

Чешмяната и бутилираната вода са практически идентични по отношение на качествения състав и здравословните показатели за мнозинството американци, съобщи "Сайънс алърт", цитиран от БТА. 

По темата

В някои случаи дори водата от чешмата, идваща от обществени водоеми, може да е по-безопасна, тъй като обикновено те се изследват по-често. Има редица причини да спрем да харчим за бутилирана вода.

Световната статистика показа, че хората пият приблизително 10% повече бутилирана вода всяка година. Американците обаче консумират повече, отколкото останалите държави. Със забележителното общо количество от 48,5 милиарда литра или 148 литра на човек за годината, американците пият повече бутилирана вода, отколкото мляко или бира. Миналата година за първи път консумацията й надмина и тази на содата.

"Бутилираната вода ефективно преструктурира пазара за напитки. Тя не е евтина. При средна цена от 1,22 щатски долара за 3,8 литра, ние харчим 300 пъти повече за бутилирана вода, отколкото ако пиехме чешмяна", каза председателят на пазара за напитки в САЩ Майкъл Белас.

Ново проучване на американската Агенция за опазване на околната среда откри, че почти половината от бутилираната вода е от чешмата. Въпреки това качеството на течащата в дома ви вода се различава според района, в който живеете. Най-висок риск съществува, ако тя се черпи от частни кладенци.

Производството на бутилирана вода е също така обширен и изискващ много ресурси процес. Изследване, публикувано в сп. "Енвайърментъл рисърч летърс", установи, че за производството на консумираната от жителите на САЩ бутилирана течност през 2007 г., са били необходими около 32-54 милиона нефтени барела. Освен това за производството й е нужна повече вода - Северноамериканските компании използват 1,39 литра, за да бутилират 1 литър от течността.

Така че, съветват от уебсайта, помислете добре следващия път, когато решите да си купите бутилирана вода. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.