Българи са сред организатори, а не само сред жертви, твърдят български и италиански служби

Война срещу мафията за сезонни работници и трафикантите на хора. Акцията обяви италианският вътрешен министър Матео Салвини. Поводът -  зачестилите инциденти с гастарбайтери.

Преди дни 16 берачи  загинаха в катастрофи. Единият от шофьорите  беше българин, а събитията провокираха бунтове на мигранти срещу робските условия на труд.

Стотици чуждестранни селскостопански работници протестираха в Италия (СНИМКИ)

По информация на българските и италианските служби, българи са организатори, а не само жертви на експлоатация и участват в транспортирането на берачите –мигранти. Возят ги до там и отговарят за вътрешния транспорт между гетата за спане и полето.

Само за последните дни, италианските власти са задържали 300  коли и бусове с българска регистрация, които се движат без застраховка.

„Ще се опитаме да приложим принудителни мерки  за узаконяване на автомобилите с българска регистрация, без застраховка. Също така има и внос на роби от Румъния и България.  Ще пиша на колегите си в тези страни, тъй като те са част от Европейския съюз и също трябва да предприемат мерки за контрол на превозните  средства и хората.  За да спрат бизнеса на организираната престъпност”, заяви Матео Салвини, вътрешен министър на Италия.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

По данни на КНСБ, около 40 000 българи работят в земеделието на Южна Италия. Там сезонът е от февруари до октомври и се берат домати. По неофициална информация поне двама българи са разследвани там за организация на трафик .

„Италия трябва да се притеснява от своите работодатели, какви работници приемат и при какви условия се трудят тези хора”, обясни Юлияна Николова, главен експерт в Агенцията по заетостта.

450 берачки за Испания и Португалия са заминали през Агенцията по заетостта за този сезон. Останалите минават през фирми посредници или си уреждат работа лично. 

„За Гърция и Италия почти не получаваме оферти, защото не минават през нас”, обясни още Николова.

„Първото, което питат, е кога заминавам и колко ще получавам. Не питат дали ще имат трудов договор, колко часа ще се трудят, къде ще спят”, обяснява Николова.

Засега не е ясно дали и какви мерки ще предприеме българската държава за ограничаване на нерегистрираните коли и трафика на хора в Италия.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.