Регистрирано е лошо сцепление с асфалтовото покритие в участъка, уточни главният прокурор

"Последният технически преглед на автобуса е направен е на 5 февруари тази година. Според наредбата той подлези на технически преглед на всеки шест месеца. Следователно такъв е трябвало да бъде направен на 5 август. Такъв обаче няма".

Това каза главният прокурор Сотир Цацаров на брифинга след спешната среща на институциите в Министерския съвет.

Московски: При нас няма информация за извършения случаен превоз

"В конкретния случай превозвачът е действал, без да уведоми „Автомобилна администрация” за курса на случаен превоз. Изготвена е съдебно-медицинска експертиза за състоянието на шофьора. До момента той има две наказателни постановления за нарушения и седем фиша. Два от тях са за управление на МПС без колани, за неправилно паркиране и прочие. Няма санкции за шофиране след употреба на алкохол", уточни Цацаров.

Незабавно след катастрофата са взети нужните проби и е установено, че той не е управлявал автобуса в нетрезво състояние. Не е взимал и наркотични вещества.

АПИ 5 пъти карала фирмата да отстрани дефектите от опасния път

"С мое постановление от понеделник разследването се възлага на Националната следствена служба. Целта е да се осигури необходимия екип от следователи", каза главният прокурор.

Изготвена е първоначалната експертиза за скоростта на автобуса. В момента на катастрофата той се е движел със скорост 53 км/ч. Ограничението в този участък е 40 км/ч. Прокуратурата ще прецени дали да бъде повдигнато обвинение на шофьора на автобуса. Разследват се неговите действия по време на инцидента.

„Въпросното ограничение от 40 км/ч е било поставено в резултат на констатираните нарушения на асфалтовата покривка и в резултат на това, че АПИ е предприела, след приемането на пътя в отлично състояние, действия, свързани с изисквания към  изпълнителя да осъществи необходимия ремонт в рамките на гаранционния срок. Предстои изискване на цялата документация”, уточни Сотир Цацаров.

Здравният министър: 21 души са ранени при катастрофата край Своге

Предмет на разследване ще са действията на шофьора; превозвачът и неговите действия, свързани с конкретния курс и техническото състояние на автобуса; както и състоянието на асфалтовата настилка.

„На този етап е трудно да се направи обосновано предположение кое от трите направления на разследването е доминиращо или дали някое от тях може да се изключи. Не трябва да се изключва нито една от тези версии”, поясни главният прокурор.

ВСИЧКО ЗА ТРАГИЧНИЯ ИНЦИДЕНТ ЧЕТЕТЕ ТУК

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.