Съдебното решение е по жалба на сдружението "Велоеволюция"

Столичната община осъдена за решение да изгради велоалея с размери по- малки от допустимите. Съдебното решение е по жалба на сдружението "Велоеволюция", което сигнализира, че повечето алеи за велосипедисти в София не отговарят на новите стандарти. 

Всеки ден по столичните велоалеи Галин попада в опасни ситуации. Той обяснява, че там е възможно паркиране само за малко. „Паркиране само за малко. Винаги няма къде другаде. Като изляза от велоалеята – ти що не си караш, там, където трябва, нали толкова искате велоалеи”, каза той.

Защо части от нови велоалеи се разпадат? (ВИДЕО)

„Тясната велоалея води до това, че като има препятствие, трябва да заобиколя. Понякога това означава да изляза при колите, когато шофьорите карат с 30-50, те не винаги могат да ме забележат. Галин е категоричен, че ширината на велоалеята трябва да бъде съобразена с ширината на кормилата”, коментира младият мъж.

Преди дни сдружение „Велоеволюция” осъжда Столичната община за намерението си да изгради велоалея на бул. Пенчо Славейков с размер 1,30. По закон еднопосочната велоалея трябва да бъде минимум 2 метра или 1,50 в някои изключения.

„Оказва се, че Столична община смята, че само толкова може да отдели и желае да запази паркирането и броя ленти по булеварда, бегла подробност е, че паркирането тук би трябвало да е забранено”, обясняват от сдружение „Велоеволюция”.

Построиха велоалея пред гаражи в Благоевград (ВИДЕО)

„Една градска среда понякога не позволява да защити интересите на всички участници в движението, защото пространството е ограничено, имало е проект изграждането да бъде по тротоара, което не е най-добрият начин. В случая сме осъдени за велосипедно трасе, което не е изградено и няма намерение да бъде изграждано”, обясни Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ.

Ширината на двупосочните велоалеи трябва да бъде минимум 2,50 метра, но на столичния булевард "Дондуков" от тротоара до ограничителите е 2,30. Според сметките на общината в измерването влиза и ширината на ограничителите - как обаче велосипедистите използват това пространство - не ства ясно. А за петкратния ни победител в колоездачната обиколка на България Ивайло Габровски проблемът не е в габаритите на алеите, а в липсата на толерантност към колоездачите.

Изграждат мини парк в центъра на София (ВИДЕО)

„Алеите са много хубави, но да не спират колите на тях, да не бутат бабите пазарските си чанти. Те трябва да се използват по предназначение”, коментира Габровски.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.