Ангел Джамбазки и Андрей Ковачев обявиха в ефира на NOVA, че радостната за превозвачите ни новина, все още не е потвърдена официално

„Председателят на Европейския парламент Антонио Таяни тази нощ е изтеглил досието „Мобилен пакет” от пленарна зала и го е върнал на транспортната комисия. Гласуване по пакет „Мобилност” днес няма да има. Този парламент не би следвало да гледа това тежко и разделило Европа досие”. Това заяви за „Здравей, България” Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи в сряда сутринта. Около час по-късно обаче българските евродепутати Ангел Джамбазки и Андрей Ковачев обявиха в ефира на NOVA, че радостната за превозвачите ни новина, все още не е потвърдена официално. Това можело да се случи в началото на заседанието на ЕП, когато евентуално ще бъде обявена от самия Таяни.

„Скарах се на превозвачите ни, защото бързат да се радват. Призовавам всички, докато не сме взели решението, да не издънват и тази възможност, която имаме. В понеделник безотговорното поведение на част от българските представители, които не дойдоха на работа, ни лиши от една възможност. Това беше абсолютно глупаво и безотговорно поведение”, заяви Джамбазки.

България срещу пакета "Макрон" (ОБЗОР)

По думите му сценариите, които евродепутатите са изработили, са четири. „Първият е писмото, което изпратихме по правило 175. Това предполага оттегляне на пакета от председателя и връщането му в транспортна комисия. Ако това стане – чудесно. Вторият ни вариант е гласуване по недопустимост, заради огромния брой непреведени предложения за промени. Третият ни вариант е преди началото в пленарна зала да поискаме оттегляне и връщане в транспортна комисия. Четвъртият ни вариант е, когато започне гласуването, да искаме поименна проверка, поименно гласуване на всяко предложение и разделяне на всички предложения. Всички тези неща са спасителният ни вариант заради това, което направиха тримата ни колеги в понеделник. Нека обаче да продължим да действаме по плана, който сме направили”, каза още Джамбазки.

„Ние искаме, след избора на нов Европейски парламент, да започнем отначало дебата. Трябва да се вземат под внимание всички нормални искания на шофьорите. Винаги сме казвали, че това е на дневен ред, а не няколко седмици преди изборите темата да бъде използвана за политическа пропаганда. Нека след 26 май да седнем спокойно да говорим по тези теми”, коментира Андрей Ковачев. 

Малинов за пакета "Макрон": Ще се опитаме да предизвикаме тежко гласуване

Междувременно българските превозвачи подготвят щурм на Европейския парламет в Страсбург срещу пакета "Мобилност". 

Те наеха самолет, с който да пътуват. От България тръгнаха 110 души. От Румъния пък излетяха три самолета с превозвачи, които подкрепят родните шофьори. От бранша заявиха, че започва икономическа война срещу сектора.

„Ние отиваме да окажем подкрепа на нашите евродепутати, които свършиха огромна работа. Те наистина работиха много и това даде резултат. Ще отидем да поздравим разума, който най-сетне проговори в ЕП”, каза още Арабаджев.

„В целия процес имахме много текстове и предложения, много от тях бяха отхвърлени. Мисля, че трябва да настояваме най-вече да се направи оценка на въздействието на всички предложени текстове. Наистина е хубаво да има такъв регламент, който да е над националните законодателства, за да може да има равни условия за всички превозвачи в цяла Европа”, коментира Ангел Траков от Съюза на международните превозвачи.

Борисов търси подкрепа за българските превозвачи в ЕП

Пред NOVA говори шофьор, който подкрепя промените. По негово желание крием лицето му. „Работя на същите условия, както всички колеги - от 2 до 3 месеца навън със заплащане минимална работна заплата + командировъчни”, казва той.

Признава, за съществена разлика между условията в българските и западноевропейските фирми. „Не е реално, защото в случай на някакъв инцидент с шофьора и той трябва да излезе в болничен, ще му се плащат по 500 лв. Или пък, когато се пенсионира, ще получи много по-ниска пенсия”, коментира още шофьорът.

Не споделя мнението на колегите си, че ежедневното спане в кабините е нормално. „Не може в една кабина, която е два на два, да се спи, работи, яде и да се живее два до три месеца. Мисля, че затворниците имат по-добри права, отколкото шофьорите”, казва той. „Спомням си, че един депутат отиде на пробен курс. Ако ми каже, че е доволен да живее 2-3 месеца в този камион, моля да заповяда”, коментира още шофьорът.       

Той е против протеста в Страсбург. „Българските шофьори са да кажем „хванати под строй” и им е наредено „Отивате да протестирате”. Аз съм говорил с доста собственици на фирми и те казват: „Ще стане по-лошо за вас”, но не могат да обяснят кое ще е лошото от цялата процедура”, коментира шофьорът.

Единственото, за което е съгласен с протестиращите, е, че няма смисъл от прибирането на камионите в страната на всеки четири седмици. 

Още по темата гледайте във видеоматериалите.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.