Работата по механизма за обхващане на деца в училище трябва да се префокусира върху всекидневната посещаемост, уверява министърът

Работата по механизма за обхващане на деца в училище трябва да се префокусира върху всекидневната посещаемост. Това заяви пред журналисти в Сливен министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, съобщава БТА.

По думите му, постигнатите добри резултати от работата на екипите по откриване и връщане в училище на деца, отпаднали от системата, трябва да се затвърдят със задържането им там и фокусирането върху ежедневното обучение. 

При 5 неизвинени отсъствия от училище - година без детски надбавки

Ключова в тази насока е работата с общността и родителите, на които трябва да се внуши, че образованието е необходимост за децата, допълни министър Вълчев. Той припомни, че след осигуряване на допълнителни средства за училищата в проблемните райони, сред които и Сливен, са назначени над 200 медиатори, които помагат в разяснителната дейност и убеждават родителите да осигурят достъп на децата до училище и в ежедневната посещаемост. 

Министър Вълчев поясни, че МОН си поставя две основни цели. Първата е да осигури равен достъп до образование и да направи така, че всяко едно дете да учи 14 години - две в предучилищна възраст и още 12 години в училище. Втората е модернизацията и качеството на образованието, така че то да дава знания и компетентности, съобразени с изискванията на 21-ви век и потребностите на модерния пазар на труда. 

По думите му, ключови за това ще бъдат модернизацията на българските училища, за които МОН ще заложи допълнителни средства в бюджета за следващата година, и въвеждането на задължително предучилищно образование за четиригодишните деца. 

Министър Красимир Вълчев е в Сливен за участие в гражданския диалог на тема образование. Форумът е част от платформата "Европа в нашия дом".

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.