Ще бъдат назначени 40 нови машинисти

Очаква се до края на годината метрото да свърже кварталите "Красно село" и „Левски”. По новата линия ще се назначат 40 нови машинисти.

СНИМКИ ОТ ПОСЕЩЕНИЕТО НА ФАНДЪКОВА НА НОВИЯ УЧАСТЪК ВИЖТЕ ТУК.

30 хиляди пътници ще използват третата линия на метрото. По новото трасе ще се движат автоматични влакове, които ще са енергоспестващи и значително по-леки. Всички машинисти първо ще трябват да минат обучение и тестове на тренажора за подземни машинисти.

Монтират обезопасителни врати на две метростанции (ВИДЕО+СНИМКИ)

„Много трудно се управлява машината – светло,тъмно…работата на смени е много тежка интензивността е много тежка, работата на смени е трудна, хората които се возят са много повече”, каза Асен Иванов, машинист-инструктор, депо „Земляне”.

До края на годината ще бъде пуснат първият етап от 8 км и 8 метростанции. Вторият етап от 4 км до Околовръстния път на „Горна баня“ ще е готов през 2020 г. Метровлаковете посети и кметът Йорданка Фандъкова. „Имаме сериозен ефект до 25 %от намаляване на трафика, 11 000 тона спестени вредни емисии само от тези 12 км.”, каза тя.

Започват тестовете на новите влакове на метрото

На новите метростанции са изградени така наречените ограничители, които ще се отварят и затварят при спиране на влака. „Целта е първо да возят по-комфортно пътниците, второ да не се притесняват, че може някой може да бъде бутнат или някой доброволци, повечето са доброволци…където скачат...такива доброволци другаде да скачат, не тук”, каза Стоян Братоев, директор на столичния Метрополитен.

Освен на новото трасе предпазни стени ще има и по линии едно и две. Първи с огради срещу самоубийци ще бъдат станциите "Опълченска" и "Национален стадион "Васил Левски". Причината - те са едни от най-рисковите. По новата линия на метрото ще се движат 16 влака, а 4 ще са в резерва. Поръчани са още 10.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.