Представиха Годишния индекс за шофьорското поведение на пътя

„Човешката грешка е един от основните фактори за пътните инциденти“. Това коментира комисар Росен Рапчев от „Пътна полиция“, след като беше представен Индексът за шофьорското поведение на пътя, предаде БГНЕС.

Жена пострада при катастрофа в тунела „Ечемишка“

Анкетата от тази година се изследва и доколко са рискови шофьорите та камиони и автобуси. Оказва се, че най-честите случаи на инциденти е заради неправилните маневри, контрола над превозното средство, превишена скорост.

Верижна катастрофа блокира движението между Симитли и Кулата

„Колкото по-висока е скоростта, времето за реакция е по-малко и вероятността да се попадне в ПТП се увеличава. Непрекъснато препоръчваме на водачите да се съобразяват с пътната маркировка, знаците и с останалите участници на пътя. В наближаващия летен сезон има много уязвими участници като велосипедисти и мотористи. Апелът ми е – бъдете внимателни при изпреварване”, заяви Рапчев.

За миналата година статистиката на „Пътна полиция” показва, че са загинали 24 шофьори на товарни автомобили и 274 са ранени.

Близо 2,5 млн. са активните шофьори в България, а човешкият фактор е сред основните причини за настъпване на пътнотранспортни произшествия. Много е важно да се изследват различните групи водачи, какви са основните грешки, които допускат на пътя, и какво е довело до тях”, каза председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова, цитирана от БТА.

По думите на Крумова най-важното, когато говорим за проблемите на пътната безопасност, е да разглеждаме темата в нейната цялост и да анализираме всички елементи заедно - водачи, превозни средства, инфраструктура. Крумова съобщи, че в момента държавната агенция прави комплексен анализ на състоянието на пътната безопасност в страната. 

Според данните на индекса за 2018 г., 95 на сто от всички катастрофи в България са настъпили в следствие на човешка грешка. „Радвам се, че през 2019 г. ще разширите елементите на вашето изследване. Нека обаче видим и какво стои зад грешките на шофьора - каква е неговата подготовка, внимание и дали не е бил уморен, но също така да отчетем и анализираме и външни фактори - дали заобикалящата среда е била ясна и разбираема, какво е било състоянието на превозното средство, дори каква била метеорологичната обстановка", посочи Крумова. Тя призова за повече действия в посока на превенцията на ПТП, а не само последващи санкции за водачите, да се работи за повишаване на гражданското съзнание, но и да се даде възможност гражданското общество да контролира процесите, като подава сигнали и следи за навременна реакция.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни.  За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.