34 на сто са на обратното мнение

39% от българите смятат, че у нас може да се прави успешен бизнес. Това показват данните от проучване на изследователски център „Тренд”. То е реализирано в периода 2-10 юли, 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“  сред 1000 души на възраст 18+.

34 на сто са на обратното мнение, а 24% не могат да преценят. Оказва се, че потребителите почти не знаят кои продукти са най-изнасяни от страната.

Те определят като такива киселото мляко, сиренето и маслодайната роза. Липсват обаче примери от машинната индустрия и производството на електроника. 59  на сто от анкетираните искат имената на фирми да се споменават свободно в новинарските блокове на телевизиите. Обмислят се и законови промени в тази насока.

Близо 2 500 лв. излиза издръжката на 4-членно семейство у нас (ВИДЕО+СНИМКИ)

„Твърде често чуваме за българския бизнес от криминалните хроники, а не от успехите, които са постигнали”, поясни Димитър Ганев от изследователски център „Тренд”.

 „Има огромно разминаване между това какво е в представите на обществото за развитието на българския бизнес и това какво сочи статистиката”, Васил Велев,  председател на АИКБ.

 „Не всяко споменаване на фирма е лошо нещо, напротив, когато става въпрос за добра новина би трябвало да се споменава името”, каза още Тома Биков, член на парламентарната комисия по култура и медии.

Данните са от проучване на „Тренд”. То е реализирано в периода 2-10 юли, 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“  сред 1000 души на възраст 18+.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.