Българите знаят какво е „Черен петък” и взимат дейно участие в тази кампания

"Има глобална платформа „Черен петък”, на която всеки може да види статистиките относно намаленията. Българските търговци се опитват да въведат някои иновативни технологии по отношение на кампанията”, това коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите в ефира на "Плюс-Минус. Коментарът след новините".

Българите знаят какво е „Черен петък” и взимат дейно участие в тази кампания. Тенденция не само в България е периодите на различните кампании да бъдат удължавани.

Какви обаче са най-големите трикове и манипулации на пазара?

„Хората най-често се оплакват, че намаленията през тези дни не са реални, но ако отново погледнем проучването в платформата, се наблюдава, че отстъпката и очакванията на хората в процентно съотношение са почти еднакви”, разясни Маргаритов.

„Ние често пъти казваме какви са нарушенията и това може да накара хората да останат с впечатление, че тези нарушения са залели кампанията. Истината е, че в рамките на тези дни ние извършваме не по-малко от 250-300 проверки и в около 10% от случаите установяваме различни типове нарушения”, допълва Маргаритов.

"Ако потребител констатира нарушение, трябва да провери на какво се дължи той първо при търговеца. Ако няма реакция, може да ни сигнализира по електронен път или на денонощен телефон, с който разполагаме. В тези случаи търговците се глобяват, като санкцията може да достигне 30 000 лева", добави Маргаритов.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.